Szakértők véleménye szerint az autóeladások csökkenésének hátterében az áll, hogy az európai vásárlók túlságosan tartanak az európai gazdasági nehézségektől.

Magyarországon az autóeladások száma 3 százalékos fejlődéssel alig mozdult el a tavalyi értékről. Tavalyelőtt 30 915, tavaly 31 821 új gépkocsit értékesítettek hazánkban. A nagy márkák közül az Audi 49.2, az Alfa Romeo 43.9, a Renault 43.5, a Skoda 47.1 százalékkal tudna növelni személyautó eladási forgalmát az első negyedévben a tavalyi első három hónap eredményéhez képest. A nagy visszaesők közé tartozik a hazai piacon a Nissan, amely márka 40 százalékkal kevesebb autót értékesített a tavalyi év hasonló időszakában eladottnál. Nem érte el a tavalyi szintet az Opel és a Ford forgalma sem. Előbbi elmaradása16,7 százalék, utóbbié 25.4 százalék a tavalyi év első negyedéhez képest.

A jelentős európai piacok közül a Németországi 7.3 százalékos mínusz a legaggasztóbb a gyártók számára. Olaszországban 2.9 százalékkal kevesebb autó talált gazdára 2001. januárja és márciusa között, mint a megelőző évben. Spanyolországban viszonylag kedvezőbb a helyzet, mert az elmaradás nem lépte túl az 1.2 százalékot.

Franciaországban három, Nagy-Britanniában 2.2 százalékkal volt nagyobb a kereslet a személyautók iránt, mint 2000 első negyedévében.

Az Európai Unió tagországai közül a legnagyobb, 28.3 százalékos visszaesést Dániában regisztrálták. A következő ország Finnország 25.7 százalékos csökkenéssel, a harmadik pedig Írország 23.6 százalékkal. Az unión kívüli országok közül Izlandot sújtotta a legnagyobb csökkenés. Itt az autóeladások 39.7 százalékkal estek vissza.