



A Ford és a Közlekedési Múzeum között létrejött megállapodás értelmében egy, a múzeum tulajdonában lévő 1914-es évjáratú T-Modelt a makói Galamb József szakközépiskolának adnák át. Az iskola diákjai szakemberek segítségével felújítják az autót. A megállapodás részeként az iskola hozzájut egy egybeépített motor-sebességváltó egységhez is.
A T-Ford olyan autók között kapott helyet mint a fél évszázados szünet után újjáélesztett magyarországi autógyártást jelképező első Opel Astra vagy az első hazai gyártású Suzuki Swift.
A T-Ford forradalmasította az autógyártást. Ez volt a legelső típus, amelyet a legenda szerint a chicagói vágóhídon látott ötlet alapján futószalagon gyártottak. 1908-tól készültek sorozatban a Ford T-Model-ek, a futószalagos termelés 1914-ben indult meg. 1916-ban a gyártás felfutásakor félmillió autó gördült le a szalagról, 1923-ban már évi kétmillió kocsit gyártottak, 1927-ig, a termelés leállításáig több, mint 15 000 000 autó került a vásárlókhoz.
A T-Ford 2894 köbcentiméteres, 24 lóerős motorja 65 kilométer/órás sebességhez segíti a legendás automobilt.