Átadták a T-Fordot a Közlekedési Múzeumnak
Átadták a T-Fordot a Közlekedési Múzeumnak
Fotó megosztása:
A 15 milliomodik T-Ford volánjánál Edsel Ford, mellette Henry Ford. Edsel nevét kapta az obszcénnek tartott hűtőrácsa miatt sikertelen Ford Edsel
A 15 milliomodik T-Ford volánjánál Edsel Ford, mellette Henry Ford. Edsel nevét kapta az obszcénnek tartott hűtőrácsa miatt sikertelen Ford Edsel
Fotó megosztása:
Az autó belseje is tökéletes állapotban van
Az autó belseje is tökéletes állapotban van
Fotó megosztása:
A T-Fordnak a karosszérián belül nincs csomagtartója, az autó farát a hátsó ülések foglalják el
A T-Fordnak a karosszérián belül nincs csomagtartója, az autó farát a hátsó ülések foglalják el
Fotó megosztása:
24 lóerős motorjával 65 kilométer/órás végsebességre képes
24 lóerős motorjával 65 kilométer/órás végsebességre képes
Fotó megosztása:
A makói Galamb József Szakközépiskola a képen látható motor-váltó egység mellett egy restaurálásra váró T-Fordot is kap
A makói Galamb József Szakközépiskola a képen látható motor-váltó egység mellett egy restaurálásra váró T-Fordot is kap
Fotó megosztása:
Nigel Sharp, a Ford Európai Közvetlen Piacokért felelős regionális ügyvezető igazgatója adta át a Közlekedési Múzeum kupolatermében kiállított T Model kulcsát dr. Katona Andrásnak, a múzeum főigazgatójának. Nigel Sharp elmondta: „A Ford azért döntött az adományozás mellett, mert a makói születésű Galamb József igen jelentős szerepet játszott a nemzetközi szaksajtó által „A 20. század autójának” megválasztott Ford T Model kifejlesztésében és gyártásában.” Az 1926-os évjáratú autó restaurálásának költségeit teljes egészében a Ford hazai importőre fedezte.
A Ford és a Közlekedési Múzeum között létrejött megállapodás értelmében egy, a múzeum tulajdonában lévő 1914-es évjáratú T-Modelt a makói Galamb József szakközépiskolának adnák át. Az iskola diákjai szakemberek segítségével felújítják az autót. A megállapodás részeként az iskola hozzájut egy egybeépített motor-sebességváltó egységhez is.
A T-Ford olyan autók között kapott helyet mint a fél évszázados szünet után újjáélesztett magyarországi autógyártást jelképező első Opel Astra vagy az első hazai gyártású Suzuki Swift.
A T-Ford forradalmasította az autógyártást. Ez volt a legelső típus, amelyet a legenda szerint a chicagói vágóhídon látott ötlet alapján futószalagon gyártottak. 1908-tól készültek sorozatban a Ford T-Model-ek, a futószalagos termelés 1914-ben indult meg. 1916-ban a gyártás felfutásakor félmillió autó gördült le a szalagról, 1923-ban már évi kétmillió kocsit gyártottak, 1927-ig, a termelés leállításáig több, mint 15 000 000 autó került a vásárlókhoz.
A T-Ford 2894 köbcentiméteres, 24 lóerős motorja 65 kilométer/órás sebességhez segíti a legendás automobilt.