Motortéren a Fiat-konszern igen sikeres turbódízeljei szerepelnek majd az 1998-as Év Autója szavazás győztesének utódjában. Három MultiJet Turbo Diesel (JTD) kerülhet a választékba. A kétliteres és a 2.5 literes JTD a jelenleg is futó motor növelt hengerűrtartalmú változata lehet, a háromezres dízel viszont teljesen új az Alfa palettáján. Háromliteres dízelt a GM-Fiat konszernen belül jelenleg az Isuzu gyárt, de azt, hogy 2004-ben ezt a motort építik-e be a középső Alfa sorozatba, még nem lehet tudni. Ezt a 180 lovas dízelmotort egyébként a Renault Vel Satisba is beépítik. Maradnak a hengerenkénti kétgyertyás, Twin Spark (ikergyújtás) motorok. A mostani tervek szerint marad az 1.6, 1.8, 2.0, 2.5 és 3.2 literes hengerűrtartalom.
Új Alfa 156 2004-ben
A jelenlegi 156-nál minden bizonnyal testesebb lesz az új középkategóriás Alfa. Ennek az az oka, hogy az autót a hírek szerint az Egyesült Államokban is piacra kívánják dobni, az ottani igényeknek viszont csak egy tágasabb karosszériával tudna megfelelni a 156.
A következő 156 hossza a kiszivárgott információk alapján 10 centiméterrel haladja majd meg a jelenlegi limuzinét. Karosszériája így túllépi majd a 4.5 métert. Valószínűnek tűnik, hogy a 156-ost leváltó típus a General Motors Y-padlólemezére épül, amely az idei Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Opel Vectra alapját is adja. Ez az alap öszkerékhajtásos változat forgalmazását is lehetővé teszi. A 156 elődjének csúcsmodellje, a 155 Q4 még öszkerékhajtással vitte talajra kétliteres turbómotorja 190 lóerejét és a már 2500-nál leadott 291 Newtonméternyi nyomatékot.