Emberi jogi szervezetek és nőegyletek nagy felháborodással reagáltak a reklám megjelenésekor az évtizedeken át faji megkülönböztetéstől sújtott Dél-Afrikában, de az ország határain túl is. A számítógépes rajz a Dél-Afrikai Reklámhivatal szerint alkalmas volt rasszista sztereotípiák kiváltására. Egy dél-afrikai jogvédő véleménye szerint „Borzasztóan érzéketlen dolog volt a himba törzs népviseletéből ilyen módon gúnyt űzni. Kifejezetten a gyarmati időkre emlékeztet ez a megoldás”- nyilatkozta.
A namíbiai-angolai határon élő himba törzs vezetői most azt fontolgatják, hogy kártérítést követeljenek-e az autó forgalmazóján az ízléstelennek ítélt hirdetés miatt. A dél-afrikai Land Rover képviselet azzal védekezett, hogy a kampányt ők viccesnek szánták és nem állt szándékukban bárkit is megbántani.
A reklámot más oldalról is éles kritika érte. Eszerint a hirdetés arra ösztönözné a turistákat, hogy gátlástalanul száguldozzanak a himba törzs szülőföldjén.