Amikor várhatóan öt év múlva a Ford bemutatja a széria külső légzsákot, az elütött gyalogosok túlélési esélyei még terepjáróval való gázolás esetén is jelentősen megnőnek. A rendszer működése közben az autó orrán elhelyezett érzékelők azt vizsgálják, hogy az autó elejét érte-e valamilyen behatás.

A Ford állítása szerint a három légzsákból álló gyalogosvédelmi rendszer bevezetésével a gyalogos sérülések száma jelentősen csökkeni fog.

A több autógyártó által is elismert Euro NCAP töréstesztjein már most is vizsgálják az egyes autók gyalogos védelmi képességét. Míg azonban a gyártók nagy hangsúly fektetnek a minél több csillag megszerzésére a ütközési teszteken, a gyalogosok védelme háttérbe szorul. A gyalogosvédelemben maximálisan megszerezhető öt csillagból eddig a Mazda Premacy és a Daihatsu Sirion szerepelt a legjobban. Ezek az autók háromcsillagos minősítést érdemeltek.