A VW D1 gyártásának elhalasztása miatt a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi is kénytelen későbbre tenni az új Audi A8-as bemutatóját, mivel nem akarnak házon belüli konkurenst teremteni a D1-esnek. Az új A8-as bemutatását eredetileg 2002 márciusára tervezték, az új időpont 2003 tavasza. Az Audi A8-as csúszása miatt az Audi kereskedők nem repesnek az örömtől, míg számos VW kereskedő nincs meggyőződve arról, hogy szükséges a luxus VW bemutatása.
Az idei Frankfurti Autókiállításon, szeptemberben a széria D1-eshez nagyon közeli változat mutatkozik csak be, a gyártásra kész autó a 2002-es Genfi Szalonon lesz látható. A piaci bevezetés valószínűleg csak 2002 májusában indulhat meg. A VW szerint a gyártás beindításához csak a megfelelő munkaerő kiválasztása és betanítása van hátra. Ez azonban több időbe telik, mint korábban számítottak rá. A munkások betanítása azért szükséges, mivel az új luxuslimuzin a többi Volkswagentől eltérő módon készül majd. A vásárlók végig követhetik autójuk teljes gyártási folyamatát és a futószalagról való lekerülés után egy rövid próbakört is tehetnek új Volkswagenjükkel, mielőtt a D1-es elhagyná a gyárat.
A gyárt teljes kapacitása évi 35 ezer autó gyártását tenné lehetővé, de az első években ennek még csak körülbelül felére lesz kereslet a VW kalkulációi szerint.
A Volkswagen luxuslimuzinjának tanulmány változata az 1999-es Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a nagyközönségnek.