Önálló márkává válik a Ford Ka
Önálló márkává válik a Ford Ka
Fotó megosztása:
A következő Ka gyakorlatilag az új Fiesta háromajtós változata lesz
A következő Ka gyakorlatilag az új Fiesta háromajtós változata lesz
Fotó megosztása:
Izgalmas tanulmány volt a Ford Puma 125 lovas motorjával szerelt Turing Ka. Az 1998-as Torinói Szalonon mutatták be
Izgalmas tanulmány volt a Ford Puma 125 lovas motorjával szerelt Turing Ka. Az 1998-as Torinói Szalonon mutatták be
Fotó megosztása:
A Mondeónak nem lesz négykerékhajtású kivitele, a Scorpio nem kap utódot, nyilatkozta Nick Scheele, az európai Ford elnöke
A Mondeónak nem lesz négykerékhajtású kivitele, a Scorpio nem kap utódot, nyilatkozta Nick Scheele, az európai Ford elnöke
Fotó megosztása:
A Ka a Fordon belül önálló márkává válik, azonos padlólemezre épülő, eltérő modellekkel. A Ford jelenlegi tervei szerint legalább négy Ka változatot fejlesztenek ki. Az autók gyártása várhatóan a valenciai Ford gyárban indul meg. A következő autókat tervezik: SportsKa, CityKa, de lesznek dízel változatok is. Minden variáns az idén ősszel bemutatandó új Ka műszaki alapjait használja. Bizonyos értesülések szerint az új Ka gyakorlatilag egy háromajtós Fiesta lesz. A Ka modelleket kijelölt értékesítési centrumokban forgalmazzák majd.
Az elmúlt években több autógyártó is megerősítette illetve megteremtette jelenlétét az alsóbb kategóriákban. A Mercedes-Benz a Smarttal szállt be a kisautók piacára, a BMW az új Minit indítja az osztályban. A Mercedes néhány év múlva négy üléssel is piacra dobja a Smartot, amivel az egyik legfőbb hiányosságát javítják ki a kétüléses törpeautónak.
Feltételezések szerint évi 250 000 egység készülne a Ka különböző változataiból. Ebből a mennyiségből 20 000 volna StreetKa. A StreetKa-t Torinóban, a Pininfarinánál szerelik majd össze.
Nick Scheele, a Ford európai elnöke a svájci Automobil Revue című lapnak adott interjújában is cáfolta, hogy a Kának nem lesz utóda. Bár a Ka eladásai folyamatosan csökkennek, a Ford a továbbfejlesztés mellett döntött, mert az autó tulajdonosai között sok a nő és a harminc év alatti vásárló.
Várhatóan nem lesz összkerékhajtású változata a Ford Mondeónak, bár az elődben kapható volt összkerekes hajtáslánc. Scheele hozzátette még, hogy bár a Scorpio gyártásának leállítása nagy szerepet játszott a Ford piacvesztésében, nem lesz új Ford nagyautó. Ezt a feladatot a Fordon belül a PAG-hez (Premier Automotive Group) tartozó Volvo és Jaguar látja el.