Csökkenő nyugat-európai haszonjármű-eladások
Csökkenő nyugat-európai haszonjármű-eladások
Fotó megosztása:
Svájcban 2001 első három hónapjában 59.4 százalékkal több 16 tonna feletti haszonjárművet adtak el, mint az előző év első negyedévében
Svájcban 2001 első három hónapjában 59.4 százalékkal több 16 tonna feletti haszonjárművet adtak el, mint az előző év első negyedévében
Fotó megosztása:
Nyugat-Európában a 3.5 tonna feletti haszonjármű-eladások 1.8 százalékkal maradtak el a tavalyi év első negyedévétől
Nyugat-Európában a 3.5 tonna feletti haszonjármű-eladások 1.8 százalékkal maradtak el a tavalyi év első negyedévétől
Fotó megosztása:
Az ACEA értékelése szerint az elért szint így is magasnak mondható. A csökkenés oka a mezőgazdaság válsága és a kedvezőtlen gazdasági környezet. Kedvezően alakultak az eladások Franciaországban és Olaszországban, ahol 0.6 illetve 1.3 százalék volt a növekedés. A nagyobb piacok közül Nagy-Britanniában 0.4 százalékos volt az elmaradás, Németországban 3.9, Spanyolországban 4.5% volt a csökkenés.
A kisebb piacok közül Norvégiában 17.4 százalékkal bővültek az eladások, míg Portugáliában 32.2, Dániában 11.2 százalékkal voltak alacsonyabbak a kétezres év első negyedévénél.
3.5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű kishaszonjárművekből 486 921 darabot adtak el, ami 3.9 százalékos csökkenés 2000 első három hónapjához képest. A 3.5 tonna feletti haszonjárművek esetében az általános csökkenés 1.8 százalék volt. Olaszországban hat százalékkal több teherautó talált gazdára, Németországban 4.9 százalékkal kevesebb.
A nehéz teherautók (16 tonna felett) piaca Franciaországot kivéve az Európai Unió (EU) minden tagországában szűkült.
Az ACEA (Association des Constructeurs Européennes – Európai Autógyártók Szövetsége) az EU 15 tagországa mellett Izland, Norvégia és Svájc adatait közli.