A Frankfurti Autókiállításon mutatja be a Mercedes az R 129-es roadster, az 1989-ben debütált SL utódját. Az új SL első sárvédőin az 1950-es évek sirályszárnyas Mercedes sportautóján, a 300 SL-en látott levegőkivezető-nyílás található.

Erre a típusra is, hasonlóan a Mercedes más autóihoz, dupla kereklámpa kerül. Az oldalsó irányjelzők az új SL-en is a külső tükrök házában kapnak helyet. Némileg megnőttek az autó méretei, a karosszéria hossza három, míg a nyomtáv négy centiméterrel lesz nagyobb, ami főként az utastér méretére hat jótékonyan. Annak ellenére, hogy az autó hosszabb lett az előző modellnél, önsúlya 50 kilogrammal kisseb az elődnél.

Természetesen a kabrióból is készül a Mercedes gyári tuningcége, az AMG által módosított változat. A CL kupéhoz hasonló első lökhárító került az autóra hatalmas légbevezető-nyílásokkal, melyeken megfelelő mennyiségű levegő jut a fékekhez és a feltöltött motorok esetében a kompresszorba. Határozottabb vonalvezetésű küszöbök kerülnek az autóra az AMG modelleken, fokozva a sportos megjelenést.

Késő ősszel kezdődik az SL forgalmazása, amikor két, már ismert nyolchengeres motor közül választhat majd a megrendelő. Az egyik egy ötliteres, 24 szelepes aggregát, melynek maximális teljesítménye 306 lóerő. Legnagyobb forgatónyomatéka 460 newtonméter, amit 2700-as főtengelyfordulatnál ad le. 420 lóerős az erősebb változat, az AMG által készített, 5.5 literes, V8-as kompresszoros erőforrás. Mindkét autó esetében ötsebességes automata váltó juttatja a differenciálműhöz a motor teljesítményét.

2002 tavaszára készül el az SL alaptípusa, melybe egy 3.2 literes, V6-os, 224 lóerős erőforrás kerül. Ezzel egy időben mutatják be az új, hatsebességes szekvenciális váltót is, amely tovább fokozhatja az SL-lel való autózás amúgy sem kis élményét.