15. gyorsasági: VAVATSINIA-MANDRA KAMBIOU (19,02 km)
A nap leghosszabb gyorsaságiját Marcus Grönholm teljesítette leggyorsabban Peugeot 206 WRC-vel. Mindössze 1.1 másodperccel volt nála lassabb a második helyre érkező spanyol páros, Carlos Sainz-Louis Moya (Ford Focus). Csapattársaik, Colin McRae és Nicky Grist lettek a harmadikak, ők 4,1 másodpercet kaptak Grönholm-tól. Az összetettben vezető brit Richard Burns csak a negyedik legjobb időt autózta. Annyira kis különbségek voltak a pilóták között, hogy a végén bármelyiküknek esélye volt a győzelemre.
16. gyorsasági: MACHERAS-AGIOI VAVATSINIA (13,11 km)
A Skót származású Colin McRae hajtott végig a leggyorsabban a nap második, 13 kilométeres murvás gyorsaságiján. Ezzel a Forddal versenyző páros átvette a vezetést az összetett versenyben is. Mivel Burns indult elsőként, őneki jutott a feladat, hogy letakarítsa az utat az apróbb kövektől. Ezzel is magyarázható, hogy rosszabb időt ment a többieknél, csak az ötödik idő az övé. Carlos Sainz ismét a második lett, 4 másodperc volt a hátrány csapattárssal szemben. A tavalyi világbajnok Marcus Grönholm a harmadik időt autózta. Mindössze egy tized másodperccel volt lassabb a spanyol párosnál. Colin McRae a szakasz után az újságíróknak csak ennyit mondott: „Megpróbálunk olyan gyorsan menni, amennyire csak lehetséges.”
17. gyorsasági: LAGEIA-KALAVASOS (9,53 km)
Colin McRae-nek mindössze 8 perc 37 másodpercre volt szüksége, hogy teljesítse a tíz kilométeres távot, így övé volt a legjobb idő. Bár Carlos Sainz is hatalmas tempót autózott, 2 tizeddel a második helyre szorult csapattársa mögött. A Mitsubishi Carisma GT-vel versenyző Freddy Loix lett ezen a gyorsaságin a harmadik, aki a két Ford-oshoz képest már mintegy 6 másodperccel lassabb volt. Grönholm (Peugeot 206) a negyedik, míg Burns (Subaru Impreza) az ötödik lett.
18. gyorsasági: MARI-MONAGROULI (7,07 km)
A Ciprus Rali legrövidebb szakaszát a Subaru csapat versenyzője, Richard Burns teljesítette a leggyorsabban. Mivel a vezető McRae 4.3 másodperccel volt lassabb, ezzel Burns valamelyest faragott a hátrányából. McRae előnye már csak 15 másodperc volt az összetett versenyben. A Carlos Sainz-Louis Moya páros lett a második 2.1-es hátránnyal, míg a harmadik Grönholm 2.6-al volt lassabb. Sajnálatos módon az utolsó még versenyben lévő Peugeot 206-os is kieset a versenyből. Marcus Grönholm Peugeot-jából – a befecskendező rendszerben keletkezett hiba miatt – elment az üzemanyagnyomás, úton a limassol-i szervizbe. A páros nem ért el a szerviz pontba, így nem tudták folytatni a versenyt.
19. gyorsasági: VAVATSINIA-MANDRA KAMBIOU (19,02 km)
A limassol-i szerviz után a mezőny visszatért a reggeli kiinduló ponthoz, Vavatsinia-ba. Mindenki abban bízott, hogy másodszorra teljesítve a szakaszokat, már tisztábbak a lesznek pályák, így nem kell defekttől tartaniuk. Colin McRae volt a leggyorsabb a szakaszon, őt 5.9 másodperccel követte a Sainz-Moya páros, aki közben még defektet is kapott. Sainz így az aznapi összes gyorsaságin a második legjobb időt autózta. Richard Burns a Subaru-val a harmadik helyre érkezett be, 7.4 másodperccel volt lassabb McRae-nél.
20. gyorsasági: MACHERAS-AGIOI VAVATSINIA (13,11 km)
Carlos Sainz az eddigi második helyek után abszolút időt autózott a Ford Focus RS-sel. Csapattársa Colin McRae követte őt, aki mindössze 0.8 másodperccel volt lassabb. Újabb 0.8-as hátrányt gyűjtött be Richard Burns McRae-vel szemben. A Subaru-s pilóta lett a harmadik. Freddy Loix defektet kapott és 29 másodperces hátrányt szerzett, ennek ellenére a pilóta nem mondott le róla, hogy pontot szerezzen a Mitsubishi Ralli Art csapatnak. Katsuhiko Tagushi a Mitsubishi csapat pilótája reménykedett abban, hogy be tudja fejezni első európai versenyét, ám összetörte az autó futóművét és kiállni kényszerült.
21. gyorsasági: LAGEIA-KALAVASOS (9,53 km)
Ugyanaz volt az első kettő sorrendje, mint az első körben. Ismét a Colin McRae-Nicky Grist páros hajtott a leggyorsabban és ismét csak 0.2 másodperccel volt lassabb a Carlos Sainz-Louis Moya kettős. A Burns-Reid páros 1.4 másodperces hátránnyal lett a harmadik a gyorsaságin. Bár McRae azt mondta a szakasz után, hogy még nincs vége a versenynek, de 20 másodperces előnye már elegendőnek tűnt a győzelemre.
22 gyorsasági: MARI-MONAGROULI (7,07 km)
Richard Burns volt a leggyorsabb a szakaszon, de ez az elsőség már későn érkezett. Carlos Sainz volt a második leggyorsabb, 3.4 másodperces hátránnyal. McRae csak 3.8-el volt lassabb Burns-nél, így Argentína után Cipruson is a skót páros lett az első. Az összetettben megőrizte második helyét a Burns-Reid páros. McRae csapattársa, Sainz lett a harmadik.
1. McRae-Grist Ford Focus RS 5h07’32″7 66.6 km/h
2. Burns-Reid Subaru Impreza + 00’16″4
3. Sainz-Moya Ford Focus RS + 00’26″5
4. Arai-Macneall Subaru Impreza + 05’38″3
5. Loix-Smeets Mitsubishi Carima GT + 06’10″2
6. Hagstrom-Gardemeister Toyota Corolla + 09’32″5
7. A.Mcrae-Senior Hyundai Accent WRC + 10’35″6
8. Thiry-Prevot Skoda Octavia WRC + 11’38″0
9. Schwarz-Hiemer Skoda Octavia + 12’48″1
10. Bakhashab-Willis Toyota Corolia WRC + 22’12″1
A Győztesek csoportonként
A7:
KOUTSAKOS-LAOS (Peugeot 306 GTi) 6h09’22″2.
A6:
PARELLIS-METAXAKIS (Opel Corsa Gsi) 6h18’43″5.
A5:
PANTELI-NAPOLEON (Toyota Starlet) 6h42’25″9.
N4:
TRELLES-DEL BUONO (Mitsubishi Lancer) 5h34’44″0.
N1:
YIANGOU-CHRISTOFI (Suzuki Swift GTI) 7h00’29″0.
A versenyzőknek három nap alatt összesen 22 speciálszakaszt kellet teljesíteniük, 341,4 kilométer hosszan. A Ciprus Ralira 80-an neveztek, de csak 76 páros állt rajthoz. A célba már csak 30 kettős ért be.
Az egyéni világbajnokság állása a Ciprus Rali után:
1. Tommi Mäkinen 27 pont
2. Carlos Sainz 26
3.Colin McRae 20
4. Richard Burns 15
5. Didier Auriol, Harri Rovanperä 10-10
7. Francois Delecour, 9
8. Freddy Loix 7
9. Thomas Radström, Gilles Panizzi 6-6
11. Toni Gardemeister 5
12. Marcus Grönholm 4
13. Armin Schwarz, Petter Solberg 3-3
15. Alister McRae 1
A konstruktőrök pontversenyének állása:
1. Ford 50 pont
2. Mitsubishi 47
3. Subaru 22
4. Peugeot 20
5. Hyundai 10
6. Skoda 7