Az 500 millió dolláros összeg (150 milliárd forint) nem sok egy új autó gyártásba helyezésekor, ha azt is beleszámítjuk, hogy ebbe az összegbe beletartozik az autó tervezése és az új gyártósor telepítése is.
A Zhonghua tervezésekor több távol-keleti gyártótól eltérően nem azt a taktikát választották, hogy egy korábban sikeres, bejáratott autótípus licencét vásárolták meg (például Opel Kadett Daewoo Racer néven), hanem külföldi mérnökök segítségével tervezték a kínai autót. A kínai kocsi formatervét olasz tervezők álmodták papírra, a műszaki fejlesztést német mérnökök végezték, az autók hajtásáról pedig japán motorok gondoskodnak. A gyártás során azonban a felhasznált anyagok 60 százaléka kínai eredetű lesz.
A Zhonghua-t igazi „sofőr-limuzinként” pozícionálja a gyártó. A modernnek nevezhető formatervű autó 190 km/órás végsebessége gátat szabhat a sofőr féktelen száguldozási kedvének. Az üzletemberek autóján kívül a taxinak és a hivatali autónak is szánják a Zhonghua-t.
A Zhonghua ára várhatóan 18 és 30 ezer dollár (átszámítva 5.4 és 8.9 millió forint) körül alakul majd. A 2002 vége felé tervezik egy egyterű változat bemutatását is.