Terepteher
A Citroën szabadidőautó kínálatában a C3 XTR mellett a Berlingo is szerepel. A műanyag díszítőpanelekkel felöltöztetett C3-as azonban legföljebb a városi koccanásoknál volt versenyképesebb hagyományos társaihoz képest.

A Berlinogóból is komolyabb gépet faragott a Citroën, amit most kissé ádolgoztak. Nem is városi „vagányoknak” szánják a kocsit, hanem elsősorban azoknak, akik munkájuk során kényszerülnek nehéz terepre. Ezért nem is a Berlingo személyautó, hanem teherautó változatát mutatták most be az angol piacon.

A Berlingo XTR+ 2.0 HDi motorjához hagyományos váltó tartozik, de a nyomaték innen önzáró differenciálzáron át jut a kerekekhez. Ez nem olyan hatékony mint az összkerék-hajtás, de amikor összezárja a két kereket, akkor sokkal jobb a nyitott differenciálműveknél.

Ahhoz, hogy a pilóta jól boldoguljon sárban, laza talajon, jelentős segítség, hogy a kocsit aszfalton használható, magas oldalfalú 185/65 R15-ös 4×4-es gumikkal szerelik fel. Nehéz terepen nyújt segítséget, hogy megerősítették a futóművet és 40 milliméterrel magasabbra emeleték a karosszériát is, emellett módosítottak a kormány áttételezésén is.

Komoly biztonságot jelent a Berlingo XTR+ vezetőjének, hogy a kocsi alját masszív lemezekkel borították be. Ezek nemcsak a motort, és a váltót védik meg, de a fék és az üzemanyag-vezetéket is.