Június 16-án a az előzőnapi prológot megnyerve Janika indulhatott elsőként az Egyházasrádóc-Jáki út közötti gyorsasgin, ám ez az időmérő szerkezet hibája miatt nem történt meg, a szakaszt törölte a rendezőség.
Bár a prológot még második legjobb idővel az Érdi-Varga kettős autózta a nap folyamán kilenc gyorsaságin csak a harmadik hely volt az övék.
A nap meglepetése a Benik-Somogyi kettős remek autózása volt, azt már az előző versenyeken is bizonyították, hogy remekül boldogulnak a WRC-vel, ám a Savaria Rali első napján Érdit magukmögé utasítva autóztak. A negyedik gyorsasági szakaszig a Tóth-Tóth párossal is tartották a lépést, ekkor a hátrányuk mindössze hat másodperc volt.
Ismét versenyzett a Szeleczky Tamás-Penderik László kettős a Ford Escort WRC-vel. Nem is ment rosszul nekik, a negyedik helyen autóztak. De mint annyiszor, a Ford most is megadta magát. A hatodik szakasz előtt a váltó tönkrement.
A délután folyamán Janikáék nagyobb tempóra kapcsoltak és megkezdték elszakadásukat az üldözőktől. Az utolsó tizedik gyorsaságiig a második helyet rendre a Benik-Somogyi kettős szerezte meg, ám ott a fiatal pilóta összetörte a Corollát. Még sikerült eljutnia a szervizbe, ám a szerelők nem fűztek túl nagy reményeket a másnapi folytatáshoz. Ezzel Érdi jött fel az összetett második helyére, aki a nap folyamán végig gumiproblémákkal küzdött.
Az N csoportban még nagyobb harc alakult ki az első helyért, minden szakaszon más és más jegyezte a legjobb időt. A Tagai és Oroszlán fivérek az Asi-Koti az Angyalfi-Kazár és a Kiss- kettősök uralták az N csoportot. Kiss Ferenc, aki 1998-ban egy Subaru Impreza WRC-vel volt Abszolút Magyar Bajnok, most a Jet Ski balesetet szenvedett Hideg Krisztián EVO VI-os Mitsubishi Lancerével indult.
Oroszlánék, akik a prológon a harmadik időt autózták, a negyedik szakaszon lévő kis alagútba keresztbe csúsztak be, ahol a kijutással túl sokáig bajlódtak és utolérte őket Kiss Ferenc. Ez az ácsorgás jócskán hátrébb vetett őket a mezőnyben.
A továbbiakban főként Aschenbrenner György remekelt, így a nap végére az abszolút negyedik hely is az övé lett.
Az F2-es mezőnyben, hasonlóan az N-esekhez nagy harc folyt a vezető pozícióért. A technika hibája miatt többszőr kiesett Bútor Róbert-Tóth Vilmos páros ezúttal is remekül autózott és kihasználva autója kisebb súlyát, több két literes autót maga mögé utasított az 1.6-os Citroen Saxo Kit-Car-ral. Az F2 élén Szabó Gergely-Takács Attila páros Volkswagen Golf-ja állt, aminek mióta Magyarországon készül a motorja nem volt technikai problémája.
Az éllovasokat Faltusz Péter (Peugeot 306 Maxi), Herczig Norbert (Skoda Felicia Kit-Car) és a Tobak-Vinoczai páros (Skoda Octavia) követte. De Herczig-ék müszaki hiba miatt a hetedik gyorsaságin kiesetek a versenyből, Tobak pedig az árokba csúszott az Octavia-val, így lemaradt az elsőktől.
Az abszolút eredmény az első nap után:
1. Ifj.Tóth-Tóth Peugeot 206 WRC
1. Érdi-Varga Subaru Impreza WRC + 46 mp.
1. Benik-Somogyi Toyota Corolla WRC +1p.10mp.
1. Asi-Koti Mitsubishi Lancer EVO VI +2p.15mp.
1. Tagai-Tagai Mitsubishi Lancer EVO VI +2p.27mp.
1. Ifj Angyalfi-Kazár mitsubishi Lancer +3p.00mp.
Június 17-én Vasárnap ismét murvás pályák várnak a versenyzőkre, egészen pontosan öt szakaszt kell a párosoknak teljesíteni. A célbaérkezés várhatóan 12:47-kor lesz a szombathelyi sportháznál.