14. gyorsasági: AMFIKLIA (8,25 km)
Richard Burns (Subaru Impreza WRC) hajtott a leggyorsabban az Akropolisz Rali utolsó napjának első gyorsaságiján. Az előző napon ő volt az egyetlen nem fordos versenyző, aki szakaszgyőzelmet szerzett. A második és harmadik időket azonban már Forddal versenyző pilóták szerezték meg. Második lett a Colin McRae-Nicky Grist páros két másodperc hátránnyal, míg a harmadik a Carlos Sainz-Louis Moya kettős volt, ők 2.8 másodperccel voltak lassabbak Burns-nél.
Gilles Panizzi megütötte a Peugeot 206 WRC futóművét, és csak lassan tudott a pályáról kijönni. Tizenegy percet veszített ezzel a balesettel.
15. gyorsasági: ELATIA-RENGINI (38,69 km)
A nap második gyorsaságiján a Burns-Reid páros Subaruja egy balos kanyarban lesodródott az útról, ahonnan a váltó hibája miatt csak nehezen tudtak visszatérni. Ez a kaland nagy áldozattal járt, 2 perc 52 másodperces hátrányt szedtek össze és ezzel az összetett verseny harmadik helyéről is lecsúsztak. „Az én hibám volt, túl későn fékeztem. De nem adjuk fel, keményen fogunk küzdeni” -mondta az eset után a brit pilóta.
A legjobb időt csapattársai Solberg és Mills autózták, idejük 25 perc 37.5 másodperc volt. Őket a teljes Ford csapat követte. 4.9 másodperccel volt lassabb a Colin McRae-Nicky Grist duó, a második időt szerezve meg ezzel.
A Ford Focus WRC-vel versenyző Francois Delecour lett a harmadik ezen a szakaszon, aki 7.1 másodpercet kapott Solbergtől. A negyedik helyen a harmadik Fordos páros, Sainz és Moya ért célba. Végleg elbúcsúzott a versenytől a Panizzi testvérpár, mert a 15. szakasz előtt nem tudták időben megjavítani a futóművet és túl sokat késtek a rajttól.
16. gyorsasági: LIVADIA (11,66 km)
A harmadik versenynap harmadik gyorsaságijára a 110 indulóból már csak 64 volt versenyben. Az előző szakaszon történt fiaskó után Richard Burns újra a legjobb időt autózta, nem adta fel a küzdelmet és szeretett volna minél több pontot szerezni. Malcolm Wilson, a Ford versenyigazgatója elmondta, hogy nem szólnak bele a két kiváló pilóta versenyzésébe. „Minél több pontot szeretnék megszerezni, ami remélhetőleg 16 lesz” mondta a csapatfőnök. Ennek megfelelően a Carlos Sainz-Louis Moya páros egész nap McRae előnyét dolgozta le. A 16. speciálszakaszon a spanyol páros az abszolút második időt autózta, mindössze két tizeddel maradtak el a brit Burns-től.
Rovanpera és Pietilainen (Peugeot 206WRC) szerezte meg a harmadik időt, ők is csak egyetlen másodperccel voltak lassabbak a Subaru-s párosnál.
Petter Solberg az összetettben Burns hátracsúszásával feljött a harmadik helyre.
„Nincs esélyünk a győzelemre, a két Ford nagyon gyors.”-mondta.
17. gyorsasági: STIRI (9,34 km)
Tovább menetelt előre Carlos Sainz, aki abszolút első idejével újabb 4 tizedet faragott le hátrányából McRae-val szemben, aki harmadik lett.
Richard Burns mindössze 0.3 másodperccel volt lassabb, így ő jegyezte a második legjobb időt. A brit pilóta célja ekkor az volt, hogy az összetettben 10 másodperccel előtte álló Francois Delecourt utolérje.
Kissé hátrébb Philippe Bugalski (Citroen Xsara T4), Armin Schwarz (Skoda Octavia WRC) és Freddy Loix (Mitsubishi Carisma) a hetedik helyért küzdöttek.
18. Gyorsasági: GRAVIA (17,13 km)
Egyre jobban kidomborodott a Fordok fölénye az Akropolisz Ralin, a 18. gyorsasági első három helyét a Forddal versenyzők szerezték meg.
Ismét Sainzé volt a legjobb idő, aki már csak 7.5 másodpercre volt a McRae-Grist párostól. Francois Delecour és Daniel Grataloup lett a második, hátrányuk 2.3 másodperc volt. McRae 2.5 tizeddel volt lassabb a matadornál, övé lett a harmadik hely. Freddy Loix Mitsubishije defektet kapott a szakaszon, ezért a kerékcserével három perces hátrányt gyűjtött be. Petter Solberg Subaruja sem működött tökéletesen, a norvég fiúnak mind a motor, mind a váltó hibáival meg kellet küzdenie.
19. gyorsasági: AMFIKLIA (8,25 km)
A mezőny visszatért a reggeli első gyorsaságihoz. Akkor Burns volt a leggyorsabb, most azonban Sainz, aki előtt most egyetlen cél lebegett: a győzelem megszerzése. A verseny során nem remeklő Tommi Makinen-és Risto Mannisenmaki autózta most a második időt Mitsubishivel, mindössze 3 tizedmásodperccel voltak lassabbak a Forddal versenyző spanyoloknál. Colin McRae a harmadok helyen futott be, előnye 1.16 másodperccel csökkent az összetett versenyben.
Kiesett viszont a versenyből a Burns-Reid páros, a Subaru Impreza WRC megállását a törött kardántengely okozta. Burns miután telefonon konzultált a szerelőkkel, úgy döntött, hogy nem folytatja a versenyt.
20. gyorsasági: ELATIA-RENGINI (38,69 km)
Másodszorra teljesítette a mezőny a majdnem negyven kilométeres gyorsaságit. A szakasz legjelentősebb eseménye, hogy kiesett a Sainz és Moya. Autójukban lecsökkent az olajnyomás és megállt Ford Focus WRC.
A legjobb időt Tommi Makinen hozta. Őt négy tizedmásodperces lemaradással követte Francois Delecour (Ford Focus RS) és 1.4-gyel Petter Solberg (Subaru Impreza WRC).
Colin McRae és Nicky Grist Argentína és Ciprus után sorozatban harmadik futamgyőzelmét aratta és ezzel a világbajnokság pontversenyében beérte a finn Makinen-Mannisenmaki párost. Colin McRae-nek ez volt a 23. futamgyőzelme, ezzel az örökranglistán beérte Juha Kankunnent és a csapattárs Carlos Sainzot.
Az Akropolisz Rali abszolút végeredménye:
1. C.McRae-Grist Ford Focus WRC
2. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 00’49″00
3. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 206 WRC + 01’37″3
4. Makinen-Mannisenmaki Mitsubishi Lancer + 02’18″3
5. Delecour-Grataloup Ford Focus WRC + 02’35″4
6. Bugalski-Chiaroni Citroen Xsara T4 + 03’57″5
7. Schwarz-Hiemer Skoda Octavia WRC + 05’56″7
8. Jean Joseph-Boyere Peugeot 206 WRC + 07’27″1
9. Loix-Smeets Mitsubishi Carisma + 08’00″9
10.Thiry-Prevot Skoda Octavia WRC + 08’35″7
Az N csoport végeredménye:
1. Pozzo-Stillo Mitsubishi Lancer
2. Trelles-Del Buono Mitsubishi Lancer +567
3. Ligato-Garcia Mitsubishi Lancer +8319
A Super 1600-as kategória végredménye:
1. Loeb-Elena Citroen Saxo
2. Dalavillo-Chiopponi Fiat Punto R +2359
3. Stenshorne-Jenkins Ford Puma +10307
A világbajnokság állása:
Pilóták:
1. Tommi Makinen 30 pont
2. Colin McRae 30
3. Carlos Sainz 26
4. Richard Burns 15
5. Harri Rovanpera 14
6. Francois Delecour 11
7. Didier Auriol 10
8. Freddy Loix 7
9. Thomas Radstrom 6
Csapatok:
1. Ford 60 pont
2. Mitsubishi 53
3. Subaru 28
4. Peugeot 20
5. Skoda 11
6. Hyundai 10