Szakadó eső és Audi győzelem Le Mans-ban
A felvezető kör alatt a 62-es és 82-es rajtszámú Porsche 911 GT3 megpördült, a szintén LM GT osztályban a Porschékat egyedül fenyegető és azoknál az időmérőn jobb időt is futó Callaway nem érkezett meg időben a rajtrácshoz, így csak a mezőny után indulhatott el, kezdeti előnye tehát szertefoszlott. A felvezető kör után a biztonsági autó kiállt a boxutcába és a mezőny repülőrajttal vághatott neki a 24 órás száguldásnak.

Az első fél órában nem is történt semmi izgalmas, az Audik magabiztosan tartották első helyüket, a különböző Audi csapatok egymást váltották fel a képzeletbeli dobogó legfelső fokán. A délután 4 órai rajtnál azonban már látszódott az, amit a meteorológusok napok óta ígértek: hatalmas, sötét felhők gyülekeztek a 14 kilométeres pálya felett, kérlelhetetlenül fenyegetve a népes szurkolótábort valamint a csapatokat. Fél ötkor a pálya egyik részén esni kezdett az eső. A versenyautók sorra vonultak a boxba a mintázat nélküli abroncsot esőgumira cserélni, de a gumicsere szükségessége ekkor még nem volt egyértelmű, mivel az eső ekkor még csak a pálya egyik részén szakadt, a másik oldalon viszont ragyogóan sütött a nap. Az esővel együtt a balesetek és kicsúszások is megkezdődtek. Először egy Porsche pördült meg és esett ki, később több autó rohant egymásba, akadályozva ezzel a többi autó tovahaladását is. Az összecsúszásnak két Porsche és egy Chrysler Viper is áldozatává vált.

A kerékcseréket és kicsúszásokat követően nagy meglepetésre a hetes rajtszámú Bentley került az élre. A Le Mans-ban nagy múlttal rendelkező Bentley-k érdekessége, hogy önálló géposztályban indultak, az LMGTP-ben, így a számukra garantált volt a kategória első helye, ha célba érnek. Az összetett versenyben a Martin Brundle által vezetett, 7-es rajtszámú Bentley nem örülhetett sokáig az első helynek. Hamar utolérte az egyik Audi R8-as, amely könnyedén maga mögé utasította és utána jött a második Audi is, amelynek szintén nem bizonyult nehéz falatnak az egykori Forma-1-es pilóta által kormányzott Bentley. Röviddel a két Audi előzése után a Bentley váratlanul kigyulladt, tovább növelve azon versenyautók számát, amelyek már nem lehettek ott a 24 órás viadala végső leintésénél.

A Panozoknak sem sikerült jól az idei Le Mans-i verseny. Először a 12-es rajtszámú autójuk vesztette el egyik kerekét, majd a 25. körben a másik Panoz is kiállni kényszerült, miután neki is leröpült ugyanaz a kereke. Az LM GTS géposztályban a Chrysler Viperek kiesése után a Chevrolet Corvetteknek jutott a vezető szerep. A GTS-ek közt a 63-as rajtszámú CORVETTE RACING GARY PRATT Chevrolet Corvette lett az első.

Az LMP 975-ös osztályban rajthoz álló Lola MG-knek is szertefoszlott minden győzelmi esélyük, mikor mindkét autójukkal feladták a versenyt.

A 2001-es 24 órás Le Mans-i verseny második 12 órájában már nyugodtabb időjárási körülmények vártak a pilótákra. A kevés pályán maradt versenyautó kevésbé akadályozta egymást, így kevesebb baleset is történt.

A délután 4 órai célbeérkezéskor már mindössze 21 autó volt a pályán. Az első két helyre Audi futott be. Az első helyre beérkező Joest istálló Audiját a Biela-Kristensen-Pirro hármas vezette a 24 óra alatt. A második helyen befutó Audi az Audi North America csapat színeiben futott. Teljes volt az öröme Ferdinard Piech Volkswagen főnöknek, mivel a harmadik helyen a Volkswagen konszernhez tartozó, tavalyi Audi motorral szerelt Bentley futott be.