Taxisvédelem felsőfokon?
A Daeeoo Lanosba épített rendszer alapja, hogy a támadok ne menekülhessenek el a taxiskollégák és a rendőrök megérkezéséig. Ha a vezető úgy véli, támadás fenyegeti vagy már meg is támadták egy a pedáltérbe épített kapcsoló segítségével működésbe hozhatja a jelzőrendszert. Ekkor az autó tetején található villogó vészjelzéseket ad le és a vezetőt kivéve a tetőkárpitban található két szórófej paprika- vagy borsgáz alapú készítménnyel árasztja el az utasteret. A vészjelzés leadásával egyidejűleg a vezető oldalit kivéve az összes ajtót reteszeli a központi zár, míg a taxis a bal első ajtón kiugorhat az autóból. A zsebében hordott távirányítóval ekkor kívülről zárja a negyedik ajtót is, így az őt megtámadók az autó foglyai maradnak. Felmerülhet az a megoldás, hogy a bűnelkövetők az ablakon keresztül próbálnak távozni, de Horváth Pál, a Rádió Taxi elnöke szerint ennek valószínűsége igen csekély. Mivel az utastérbe porlasztott gáz erősen marja a szemet, az autóban rekedtek nemigen tudnak majd mással foglalkozni, mint saját szemük dörzsölésével. A rendszerhez tartozik egy a motortérbe épített sziréna. Az autó ellopását a beépített nyomkövető rendszer akadályozza meg, amely a vészjelzés után megállítja az autót. A GSM alapú rendszerek hátrányát azonban ez a berendezés is örökölte. A jeladó adását egy GSM-blokkolóval ki lehet iktatni, megszüntetve így a GSM adást és vételt a blokkoló mintegy 10 méteres körzetében. A könnyen hordozható, egy CD-lemeznél kisebb GSM blokkolót főleg autólopásnál használják, nem taxisok megtámadásakor.

Ha a riasztás megfelelően működik, akkor az autóban rekedt támadók valószínűleg azért fohászkodnak majd, hogy a rendőrök érjenek előbb a helyszínre, mint a taxisok.

Magyarországon nem megoldható az, ami például Nagy-Britanniában évtizedek óta működik, nevezetesen az, hogy a taxit csak taxizásra használják. Hazánkban a hét közben taxiként szolgáló autókat a hétvégén családi programokon is bevetik. Emiatt igen fontos, hogy a taxi üzemre beépített védőeszközök munka után ne zavarják az utazást. Ennek a kritériumnak felel meg a fejtámlához és az ülés aljához rögzíthető műanyag védőfal. Kialakítása révén megakadályozza, hogy kést szúrjanak a taxisofőr létfontosságú belső szerveibe. A képen látható plexiszerű műanyag nyolc milliméter vastag, gyártója állítása szerint kézi szerszámmal széttörhetetlen, 10 milliméteres vastagságban pedig pisztolylövésnek is ellenáll. Mivel a műanyag idom az ülés teljes háttámláját védi, az ülésen átszúrva sem sebesíthető meg a taxis. A népszerűbb autótípusokba beépíthető szerkezet ára kevéssel 100 000 forint alatt van. Készítője szerint ez bőven megéri azoknak a személyfuvarozóknak, akik a taxis-szlenggel szólva „a meleg címekre nyomnak rá”, azaz a nagyobb haszon és a kisebb konkurencia miatt veszélyesnek tűnő fuvarokat is elvállalnak.