Az új luxuskupé motorja megegyezik a Qvale Mangusta 4.6 literes, 320 lóerős, a Ford Mustang SVT Cobrából származó blokkjával, teljesítményét azonban 380 lóerőre növelik. Az MG X80 kódnéven fejlesztett autó 2002-ben kerülhet piacra, formáját Peter Stevens, az MG formatervezési igazgatójának vezetésével alakítják ki.
Mind zárt, mind nyitott, roadster karosszériával bemutatják az X80-ast, bár neve a debütáláskor minden bizonnyal a többi MG modell ZR, ZS, ZT elnevezéséhez hasonlít majd. A kézi váltómű mellett természetesen automata sebességváltóval is megrendelhető lesz az X80.
A gyár az MGF roadster és saját nagyobb sportlimuzinjai közé pozícionálja az X80 sorozatgyártású változatát. Piaci ellenfele a Mercedes CLK csúcsmodellje lehet.
A leendő MG modell alapját adó Qvale (kiejtése kúválí, nem kvále) Mangusta De Tomaso Biguaként látta meg a napvilágot 1996-ban. Később Mangustára keresztelték át az autót, miután a Qvale Automotive Group átvette a Bigua koncepcióautót.
A De Tomaso modellek között a Mangusta nevet egy 1967 és 1971 között gyártott legenda is viselte. A körülbelül 305 lovas, V8-as Ford középmotorral hajtott autó igen jól csengővé tette a Mangusta nevet, bár menettulajdonságai nem voltak jóindulatúnak mondhatók.
A Qvale Mangusta karosszériáját az a Marcello Gadini tervezete, akinek a Lamborghini Countach formáját is köszönhetik az autórajongók. A Qvale Mangusta különlegessége, hogy bár négy kipufogócsöve van, a motorból csak kettőn keresztül távozik a kipufogógáz, ami hideg időben elég feltűnő. Az MG X80 alapjául szolgáló Mangusta igényes tetőmegoldással készül. Az első utasok fölötti műanyag keménytető kivehető, így targaként is használható az alapállapotban kupé karosszériás Qvale. A kivehető tetőelemek eltávolítása után a hátsó oszlopok a szélvédővel együtt befordíthatók a karosszériába, kabriót teremtve a Qvale Mangustából. Még nem tudható, hogy az MG Rover az alapautó tetőmegoldását alkalmazza-e az MG X80 sorozatgyártású változatán.