Az igazi újdonságok azonban a Cooper S megjelenése után várhatóak. Az új Miniből készül már a kabrió, a pickup és a kombi változat is, igaz, még csak a rajzasztalon. A Mini hét fős tervező gárdája lázas igyekezettel dolgozik az új változatokon, de eddig még egyik sem kapott zöld utat a megvalósuláshoz.
A három új Miniből a legvalószínűbb a Mini kabrió sorozatgyártása. A BMW azonban nem akar a Peugeot 206 CC versenytársa lenni a kisméretű nyitott autók kategóriájában, ezért más irányba megy a nyitható tetejű Mini tervezésekor. Inkább a nagyobb roadsterek formáját követi a kis kabrió.
Változik majd a Mini belseje is, mivel egyes változatokon széria lesz a BMW navigációs rendszere. Ezekben a modellekben a jelenleg a középkonzolon lévő sebességmérő a vezető elé, a kormányoszlopra fog költözni, így szabadítva fel a navigációs berendezés számára szükséges helyet.
Már korábban napvilágra kerültek olyan hírek, hogy a BMW több modellt kínáló, teljesen önálló márkává kívánja fejleszteni a Minit. A Ford ugyanezt tervezi a Kával.