Az új hibrid-rendszer, a THS-M (Toyota Hybrid System-Mild – visszafogott Toyota hibridrendszer) előnye a korábbi megoldáshoz képest, hogy kompakt építése miatt sok autóba könnyedén, kisebb átalakítás után beépíthető. A japán autógyártó úgy nyilatkozott, hogy hazai modelljei többségébe az idei év végén bekerülhet az új hibrid-rendszer.

Az új hibrid-rendszer három részből áll: egy elektromos motor/generátor egységből, amely ékszíjjal kapcsolódik a takarékos benzinmotorhoz. A rendszer harmadik eleme egy kiegészítő akkumulátor. A 36 voltos akkumulátor az elektromos motort és a vezérlő egységet látja el villamos energiával.

Az új rendszer is a korábban alkalmazott hibridhajtás energiatakarékos eszközeit használja. Amikor a THS-M-mel hajtott autó megáll, a vezérlő kikapcsolja a benzinmotort és azonnal újraindítja, amikor az autóval el akarunk indulni. Amikor álló helyzetben nem jár a benzinmotor, a THS-M motoros Toyota utasainak nem kell a nagy melegtől szenvedniük, mivel a légkondicionáló kikapcsolt benzinmotornál is működik. Lassításkor illetve fékezéskor a villanymotor generátorként viselkedik és energiát táplál vissza az akkumulátorba.

Az új rendszer idén ősszel kerül be új autókba. A benzinmotor egy háromliteres, közvetlen befecskendezéses erőforrás, a villanymotor pedig egy háromfázisú váltakozó áramú szinkronmotor lesz.

Később várható lesz egy még újabb hibrid-rendszer, a THS-C (Toyota Hybrid System-CVT) bemutatása egy a Toyota Previán alapuló egyterűben. A THS-C rendszert a nagyobb tömegű járművek mozgatására fejlesztették ki.