A Mitsubishi nem ismerte el az amerikai „Consumer Reports” (egy fogyasztóvédelmi magazin) által elvégzett jávorszarvas tesztet, melyen a magazin tesztelői a Mitsubishi Monterót (Európában Pajero) két kerékre billentették.

Az amerikai tesztelők a Mitsubishi terepjárón a jávorszarvas tesztet a szokásosnál kisebb sebességgel, 36,7 mérföld/órás (58,72 km/h) sebességgel végezték el. Kilenc alkalomból nyolcszor állt két kerékre a nagytestű terepjáró a teszt során. Később megismételték a tesztet 1 mérfölddel gyorsabban (60 km/h), amikor az autó annyira megbillent, hogy az oldalára szerelt támasztó keret hozzáért a földhöz. A támasztó keret nem befolyásolta a tesztet, csak azért szerelték az autóra, hogy megakadályozzák az autó borulását.

A tesztelt autó egy Mitsubishi Montero Limited volt. A terepjárónak létezik XLS kivitele is, de azt az amerikai lap nem vizsgálta.

A szakszerű nevén kikerülési teszt akkor vált széles körben ismertté, amikor a Mercedes A-osztály bemutatása után a „Teknikens Varld” nevű svéd szaklap elvégezte a kis Mercedesen a tesztet. A teszt lényege, hogy mintegy 60 km/órás sebességgel két hirtelen sávváltást végeznek egymáshoz közel. A tesztre reagálva a Mercedes változtatott az autó kerékfelfüggesztésén és szériaként beépítették az ESP menetstabilizálót is. A kis Mercedes népszerűségének nem ártott a nagy port felvert eset a jávorszarvassal.