Ősztől Lexusok Magyarországon
A versenyképes árakat ígérő importőr a Reálszisztéma Toyota Autókereskedelmi Kft-vel nyitja meg első Lexus szalonját az autóvásárokról ismert Budaörsi Virágpiac közelében. Az építkezés néhány napja kezdődött, a szalon építésének befjezése az idei év késő őszére várható. A Reálszisztémánál úgy tájékoztatták lapunkat, hogy idővel a teljes nyugat-európai választékot kínálni szeretnék a hazai vásárlóknak. A Toyota Landcruiser 100-ra épülő, igen komoly terepjáró képességet nyújtó Lexus LX 470-es nem szerepel majd a hazai árlistán, mivel ezt a típust a Lexus Európában nem forgalmazza.

A hivatalos bemutató helyszíne az októberi Budapesti Autókiállítás, ekkor indul az autók értékesítése is. Az importőr értékelése szerint a hazai autópiac mostanra vált nyitottá egy új luxusmárka befogadásához.

Négy Lexus modellel indul meg a Lexusok forgalmazása hazánkban. A hármas BMW ellenfelének szánt Lexus IS 200 sportos külsejű és menetteljesítményű autó. Motorja egy 1988 köbcentis, 155 lóerős, soros hathengeres gép. Legnagyobb nyomatéka 195 Nm 4600-as fordulaton. A sportos karakterisztikájú motor a hátsó kerekeket hajtja, a százra gyorsulás ideje 9.5 másodperc, a végsebesség 215 kilométer óránként. 2002. tavaszától az IS 200 mellett a háromliteres, 215 lóerős IS 300 is kapható lesz Magyarországon, a kombi változat, az IS Sportcross megjelenésével egy időben.

A GS sorozat a felső középkategóriában képviseli a Lexust. A GS 300-ba egy 2997 köbcentis soros hathengeres kerül, a forgalmazás kezdetétől ez a modell lesz megvásárolható A V8-as GS 430 később egészítheti ki a kínálatot. A Lexus csúcslimuzinja az LS széria 430-as modellje. Ez a nyolchengeres, 290 lóerős luxusautó is megrendelhető lesz hazánkban a Budapesti Autószalon után. Mivel Magyarországon is egyre nő a szabadidőautók és a könnyebb terepen használható szalonterepjárók népszerűsége, megvásárolható lesz a Lexus RX 300 szabadidőautó. Ez az Egyesült Államokban szintén igen népszerű aszfaltterpjáró állandó öszkerékhajtással készül.

Világszerte jellemző tendencia az autóvásárlásban, hogy a vásárlók tehetősebb rétege a tömegtermelésben készülő gyártmányok helyett az úgynevezett prémiumszegmensbe tartozó autómárkák és típusok felé fordítja figyelmét. Egyes elemzések szerint a közeljövőben az elegánsnak számító autók piaca jóval erőteljesebben bővül majd az inkább stagnáló teljes autópiacnál.

A Lexus márkát a nyolcvanas évek végén alapította a Toyota, hogy a luxusautók piacára ne az ebben a körben jó minősége ellenére sem elég szépen csengő Toyota névvel törjön be. A névválasztás a Lexus autók kínálta luxusra utal. A Toyota mellett a Honda és a Nissan is létrehozott egy önálló márkanevet elegáns autóinak. A Nissan Infiniti, a Honda Acura néven szerepelteti felső kategóriás típusait az észak-amerikai piacon. Az Acura, az Infiniti és a Lexus márkák közül csak a Lexust forgalmazza a vén kontinensen az anyavállalat.