2003 előtt várhatóan nem kerül piacra a Mégane második generációja, kezdetben három-és ötajtós karosszériával. A Renault-nál az R16, az 1965-ös Év Autója óta számít hagyományosnak a ferdehátú családi autó. A most futó modellel ellentétben a következő alsó középkategóriás Renault a Fiat Stilóhoz hasonló meredekhátú farkiképzést kap. Az új Mégane orra az ősszel megjelenő Avantime-ra emlékeztet, illeszkedve az új felső kategóriás Renault modelleket bevezető Vel Satis-szal fémjelzett irányzathoz. Az autó oldalán a Vel Satis-ra hasonlít az övvonal.
Várhatóan 4 méter 20 centiméter fölé nyúlik a Mégane karosszériája, ami megfelel az új kompaktautók átlagának. A növekedés mintegy 5 centimétert tehet ki. Térkínálatát kiemelkedőnek ígéri a Renault az osztály más képviselőivel összehasonlítva. Főleg a hátsó ülésen utazók profitálhatnak az új autó tágasabb belső teréből, mert a tetővonal végig igen magasan húzódik az aktuális Mégane-nal ellentétben. A térnövelés fő eszköze alapjában véve a tengelytáv megnyújtása és a Renault mérnökei sem hagyják kihasználatlanul ezt a lehetőséget.
Kategóriájában valószínűleg az elsők közé ugrik csomagtartója térfogatával az új Mégane. A valószínűleg legalább 380 literes térnél jelenleg egyedül a Citroen Xsara kínál több helyett alaphelyzetben, 408 litert. A javulás annál is kedvezőbb, mert a mostani Mégane 348 literes csomagtartójával nem nyújt többet a kategóriaátlagnál.
A második generációs Mégane karosszériája alumínium és műanyag elemeket is tartalmaz majd. A vaskos C-oszlop (a harmadik tetőoszlop) a karosszéria merevségét javítja. A jármű háta a jellegzetes csapóajtóval az 1998-ban koncepcióautóként bemutatott Avantime-ot idézi, ahogy a hátsó lámpák is a sportos egyterű luxusautóra emlékeztetnek. A Renault szándéka szerint az autó a francia hagyományoknak megfelelően az érzelmekre is hat majd, de ezzel egyszerre egy Audi A3 jó minőségét, tartósságát és masszívságát kívánja nyújtani – nyilatkozta egy a fejlesztésben résztvevő Renault szakember.
Az új kombi és a kabrió egy évvel később bővítheti a kínálatot a Scénic utódjával együtt. A nyitott Mégane elektromosan működtethető fémtetőt kap, az autó maga pedig egy négyüléses kupé és egy kabrió izgalmas keveréke lehet. Ekkorra az új Scénic is megjelenik majd, az Opel Zafirához és a Honda Streamhez hasonlóan hét ülőhellyel. Várhatóan nagyobb helyet nyújt a Scénic leváltója a harmadik üléssorban konkurenseinél a francia gyár ígérete szerint.