A Frankfurti Autószalon (szeptember 13-23) után, de még ebben az évben Európa valamelyik nemzetközi autókiállításán bemutatkozik a Seat új Ibizája.

Mivel az új Ibiza a Frankfurtban debütáló új Polóhoz hasonlóan a Skoda Fabia bevezette új VW kisautó padlólemezre épül, az új Ibiza 10 centiméterrel hosszabb lesz a jelenleg futó változatnál. Az Ibiza bizonyos szempontból nagyon szerencsés helyzetben kerül piacra, mivel a már korábban bemutatott Skoda Fabiának köszönhetően nem egy vadonatúj padlólemezt használ, hanem egy kiforrottat. A nevében a Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo S.A. szavak kezdőbetűit viselő Seat jövő év folyamán kezdi a következő generációs Seat Ibiza forgalmazását a piacok fontossági sorrendjében. Magyarországon így várhatóan valamivel később lesz megvásárolható a teljesen új Ibiza.

A Frankfurti Szalonon bemutat egy roadster tanulmányautót a Seat, amelynek külső formája köszön majd vissza az Ibizán is. A Volkswagen konszernen belül a Seat testesíti meg a sportosságot, így a Seat Salsa tanulmányautóval megkezdett, Walter de Silva nevével fémjelzett külső jellemzi majd az összes Seatot. Az olasz tervező neve szinte garancia a sikerre, mivel korábban a Fiat konszernnél dolgozott, ahol olyan sikeres modelleket tervezett mint az Alfa Romeo 147 és 156.
A Seat általában két kategória közé pozícionálja modelljeit, így a Seat Toledo/Leon páros az alsó közép- és a középkategória az új Seat Ibiza pedig a kis- és az alsó középkategória határán helyezkedik el, közelebb a kompakt autókhoz.

Szintén a Seatról már kialakult, de a jövőben új típusokkal megerősített sportos és fiatalos képzethez illeszkedik majd a hamarosan debütáló új mini egyterű. A divatos járműszegmensbe újonnan belépő Seat nagy sikereket remél egyterűétől és egyáltalán nem tartják összeegyeztethetetlennek az egyterűek praktikusságát a sportos megjelenéssel és menettulajdonságokkal. Később a mini egyterűből nem elképzelhetetlen, hogy készül egy haszonjármű változat is, amely a Seat Inca közvetett utóda lehet. Egy a Volkswagen konszernen belül a belső terek fejlesztését irányító vezető a vezess.hu azon kérdésére, hogy megszűnik-e a Seat egyterűje, a következőket válaszolta: ezt ő nem tartja valószínűnek. A Seat a jövőben is kínál majd egyterűt, de egy méretben kisebb, eredeti, sportos és fiatalos autót, valószínűleg öt üléssel.

A vezess.hu korábban megírta, hogy a Seat roadsterrel jelentkezik az idei Frankfurti Autókiállításon. A Salsa tanulmányautóra emlékeztető nyitott kétüléses sportautó a következő Ibiza műszaki alapjait használja. Az autó már a Seat új formatervezési jegyeit viseli. Ilyen design-elem a Salsa tanulmányautóról visszaköszönő oldalvonal. Orrmotort és elsőkerék-hajtást kap a Seat roadstere. Alapmotorként az 1,6 literes, 105 lóerős négyhengeres kerülhet szóba. Csúcsmodellként valószínűleg a Leon Cupra 4-ből ismert, 2,8 literes V6-os benzinmotor kerül a roadster orrába, amely 240 kilométer/óra körüli végsebességre gyorsíthatja a sportváltozatot. A Leon Cupra 4-hez hasonlóan a 204 lóerős Seat roadster a Volkswagen és a Skoda modellekből is ismert összkerékhajtási rendszerrel viszi az útra teljesítményét.
Kategóriájában nem számít magasnak a nyitott sportkocsi 40 000 márkás alapára (átszámítva mintegy 5,5 millió forint). Nevéről még csak találgatások láttak napvilágot, a legvalószínűbbnek a Tango elnevezés tűnik. A szériagyártás és a forgalmazás a 2003-as kabrió szezonra indulhat meg.