Clio kampány VW elemekből?
A Renault Clio erős bevezető kampánya nem kis részben a „Community-Clio”-hoz tartozást kifejező, a közösség tagjainak kezén megjelenő stilizált sebességváltó kulisszára épül. Ez a jel visszaköszön az Európa-szerte futó hirdetésekben látható kerítésen vagy felhőkarcolók ablakain. A reklámban a jel átkerül a sebességváltógombról a Clio tulajdonosok tenyerére.

A VW hirdetése a Volkswagen of America 1999-es márkakereskedői kampányának képe, melyet az Arnold Advertising készített. A Clio kampányában először csak a duplanyelű, négyágú szigonyra emlékeztető forma jelent meg plakátokon és számos honlapon is. Ekkor jellemzően még csak az autóbolondok vélték váltókulisszának a jelet. Később televíziós és más reklámhordozók használatával a jel összekapcsolódott a modellfrissítés utáni Clióval. A szimbólum aztán megjelent kerítésen, felhőkarcolón és a Clio-közösséghez tartozók tenyerén is, gyakorlatilag ugyanúgy, ahogy néhány évvel korábban a Volkswagen reklámjában.

A Drivers Wanted nevű kampányt a Volkswagen a kilencvenes évek derekén indította a márka térvesztését megállítandó az Egyesült Államik piacán. 1993-ban Amerikában körülbelül 50 000 Volkswagen kelt el, míg tavaly ennek pont a duplája. Ezzel a reklámkampánnyal a Volkswagen of America és az Arnold Advertising elnyerte az első díjat az autók kategóriájában az 1998-as Effie (Effective Advertising-hatékony hirdetés) versenyen.

A plakáton a Renault azt kérdezi a célközönségtől: Vetted a jelet? A Volkswagen esetleg ugyanezt kérdezhetné attól a reklámcégtől, amelyik a Renault Cliót bevezető hirdetési kampányt megtervezte.