10 millió Ford Fiesta
Tegnap, július 9-én gördült le a Ford kölni gyárának futószalagjáról a 10 milliomodik Ford Fiesta. A tízmilliós darabszámmal a Fiesta olyan exkluzív klubba lépett be, ahová a Ford típusai közül csak az Escort és a T-model került be 10 millió feletti gyártási darabszámmal.

Az első Ford Fiestát 1976 júliusában mutatták be. A bemutatását követő néhány év után már Európa-szerte sikermodellé érett. Az első Fiesta csak háromajtós, ferdehátú karosszériával volt elérhető. A bemutatást követő hatodik évben enyhe modellfrissítést hajtottak végre az autón, így 1983-ban az átdolgozott Fiesta még hat évig őrizte keresettségét. Az 1976 és 89 között gyártott Fiesták közt voltak olyan érdekes rétegmodellek is, mint az XR2, amelyet 1.6 literes, 96 lóerős motor hajtott. A viszonylag nagy teljesítményű motor komoly menetteljesítményekhez segítette a kisautót.

A 0.35-ös légellenállási értékű új Fiesta 1989-ben látott napvilágot Genfben. A korábbi szögletes modellhez képest új korszakot hozott a gömbölyű kisautó, hiszen már ötajtós karosszériával is választható volt, nem csak hárommal. 1992 és 93-tól a Yamahával közösen fejlesztett Zetec motorok is megjelentek a Ford kisautójában. Az 1995-ös átalakítást követően módosult a Fiesta hűtőrácsa és belseje, de az átalakítás nem volt több egy modellfrissítésnél.

A Ford Focus megjelenése után a Fiesta külsejét is módosították 1999-ben, hogy némileg átvegye a Focus által megkezdett New Edge (új él) design-t. A Fordnak azóta is a szemére hányja a szaksajtó, hogy rosszul értelmezett takarékosságból a már akkor is tíz éve gyártott, egyre kevésbé versenyképes Fiestát csekély módosításokkal újabb két évig gyártásban tartotta új modell bevezetése helyett. A Fiestát jelenleg Németországban, Angliában és Spanyolországban gyártják.

A Ford Fiesta következő generációja, amivel a német gyártó a korábbi sikereket kívánja megismételni, Frankfurtban debütál idén szeptemberben. A kisautó designja a Ford Focuséhoz áll közel.