Nem a következő generációs M5 lenne az első BMW az autósport csúcsáról származó technikájú motorral. Egy X5 terepjáróba az 1999-be a Le Mans-i huszonnégy órás versenyt megnyerő BMW versenyautó motorját építették be. A négy sportüléssel felszerelt kísérleti autóval a Nürburgring egyenes szakaszain 311 kilométer/órás sebességet ért el az autót vezető Hans-Joachim Stuck. A minimum 700 lóerős és 720 Nm-es nyomatékot leadó motort egy 30 milliméterrel csökkentett hasmagasságú X5 SAV-ba (Sports Activity Vehicle-sportos aktív jármű) szerelték be. A BMW szóhasználatában SAV-nek nevezett szabadidőautó 7 perc 49,92 másodperc alatt teljesítette a 20.8 kilométeres távot. A BMW célja az volt a teljes egészében a széria X5-re épülő járművel, hogy az autó aktív biztonsági tartalékait nyilvánvalóvá tegye. Az X5 LeMans eredménye annál is figyelemreméltóbb, mert az M5 400 lóerős motorjával szerelt Z8 kabrióval nem sikerült nyolc perc alá szorítani a köridőt.
Forma-1-es motor a következő BMW M5-ben?
A Ferrari F50 után az új BMW M5 forgalmazásával még egy Forma-1-es motorral szerelt autó kerülhet piacra 2003 után. Az E 60 néven fejlesztett új ötös sportváltozatába egy V10-es motort szerelnek a tervek szerint.
Az F-1-es eredettel büszkélkedhető V10-es erőgép ötezer köbcentiből 550 lóerő körüli teljesítményt érhet el a jelenlegi adatok szerint. Ha a terv megvalósul, akkor egy soros kapcsolású hatfokozatú váltóművön keresztül adja át a 110 lóerős literteljesítményt az új BMW ötösre épülő sportlimuzin. Ha a terv eljut a sorozatgyártásig, akkor az új hatos kupé csúcsmodelljét is ez a motor hajthatja.