A Ford szerint a Fiesta UAV a legjobban használható autó a mindennapi városi forgalomban. A Ford eddig nem kínált ebben a kategóriában terepjárót, hiszen az eggyel nagyobb osztályban induló Maverick már kilóg a városi szabadidőautók sorából, amit a Suzuki Vitara, a Toyota Rav4, a Mitsubishi Pajero Pinin, a Honda CR-V, a HR-V és megszorításokkal a Suzuki Ignis fémjelez.
A Ford Fiesta UAV az új Ford Fiestára épül és éppen ezért az új Ford kisautóval együtt debütál alig két hónap múlva a Frankfurti Autókiállításon. A kisautó rokonság ellenére a Fiesta szabadidőautó más design-t kapott, a belső pedig tágasabb és többféleképpen variálható. Az emelt hasmagasság ellenére a Fiesta UAV nem valószínű, hogy négykerék-hajtást kap.
A Fiesta szabadidőautó első kerekeit ugyanazok a motorok fogják hajtani, mint a széria Fiestát, így a PSA-val közösen fejlesztett 1.4 literes dízelmotor is bekerülhet a kis terepjáróba.
A Fiesta UAV-ból a szeptemberi autószalonon még csak egy tanulmányt állítanak ki, a szériaérett változatra még várni kell a jövő év elejei Genfi Autókiállításig. Az autó kedvező fogadtatása esetén a 2002 végén kerülhet a nyugat-európai Ford szalonokba.