A Jaguar eladások több mint felét, 800 ezer darabot a Jaguar XJ sorozat tette ki. Az XJ limuzint 1968 óta gyártják. Az XJ6 1968 szeptemberében debütált. A Jaguar zászlóshajója azóta hat generációt élt meg és töretlenül népszerű. Jonathan Browning, a Ford tulajdonában lévő Jaguar ügyvezetője meghatódottan nyilatkozott a jubileumi példányszámú Jaguar kapcsán, és mindenkinek köszönetet mondott, aki valaha is részt vett a Jaguarok gyártásában.

A nagy múlttal rendelkező patinás brit autómárka 1989-ben került a Ford tulajdonába. Azóta hatalmas fejlődésen ment keresztül a nemes autógyártó. Sokan az akkori tulajdonosváltáskor attól tartottak, hogy a Jaguar elveszti régi varázsát, ha egy tömeggyártó tulajdonába kerül. Az eltelt több mint 10 év azonban nem igazolja ezt, hiszen a Jaguar úgy tudott új modelleket bemutatni és két új kategóriában is piacra lépni (Jaguar S-Type és X-Type), hogy közben nem veszítette el különlegességét.

A sikerekben nagy szerepe van Nick Scheelenek, a Jaguar korábbi elnökének és Wolfgang Reitzlének. Reitzle 1999. februárjáig a BMW-nél dolgozott, a bajor autók fejlesztését irányította. Mikor 1999 elején Bernd Pischetsrieder, a BMW igazgatótanácsának akkori elnöke a felhalmozott Rover veszteségek miatt lemondott és nem az igazgatótanácsban a piacokért és a termékekért felelős Reitzlét, hanem a gyártásért felelős igazgatótanácsi tagot, Joachim Milberget választották meg az igazgatótanács elnökének, Reitzle vette a kalapját. Elfogadva a Ford invitálását Reitzle lett a Ford luxusmárkáit tömörítő Premier Automotive Group (PAG) elnöke. Vezetése alá tartozik az Aston Martin, a Jaguar, a Land Rover, a Lincoln és a Volvo.