Az M0-s autóúton a vizsgálatok szerint korábban a legtöbb baleset okozója a gyorshajtás volt, és az, hogy a nem megfelelően elhelyezett táblák miatt a leágazásokat elvétők a kétszer kétsávos úton fordultak meg, kihasználva, hogy a sávokat nem választotta el semmi. A hibákat felismerve az útkezelők több irányjelző táblát szereltek fel az út mentén, a legtöbb szakaszon a megengedett legnagyobb sebességet is csökkentették 80 km/órára, valamint az ellentétes haladási irányú sávokat is elválasztották egymástól.

Mivel a széles betontömbök ára igen magas volt, így nem jutott a teljes pályára az elválasztó kerítésből. Más probléma is van azonban a betonkerítéssel. Egyrészt nagy mérete miatt a belső sáv szélességét korlátozza, másrészt nagy esőben a betonkerítés megakadályozza a víz elfolyását, így az megáll a belső sávban a kerítés mentén.

A héten megkezdődött felújítási munkálatokkal együtt a beton elválasztó kerítést jóval keskenyebb, fémből készült kerítésekkel váltják fel. Az új elválasztó rács felszerelése jelenleg az M0-ás autót M5-ös autópálya felöli szakaszán történt meg, de a korszerűbb rácsok felszerelése remélhetőleg tovább folytatódik a többi szakaszon is. Valószínű az is, hogy azokra a szakaszokra is felkerül az új kerítés, ahol jelenleg semmilyen elválasztás nincs.