Szakmai tőkebefektetőt keresnek roadster gyártásához
Az autóból jelenleg 10 darab létezik. Mind 1200-as, mind ezerötös Lada hajtáslánccal szerelhető a nyitott autó. A fejlesztés jelenlegi célja, hogy egy az Euro 2-es szabványnak megfelelő motorral szerelt típus kisszériás gyártása megvalósuljon. A környezetvédelmi előírásokat teljesítő motort több típusból is átvehetik a tervezők. A legvalószínűbb választás a Fiat Bravo és a Brava 1.4 literes keresztmotorja lehet. Ez hengerenként kétszelepes változatban 82 lóerőt ad le. A 82 lóerő és a 113 newtonméteres nyomaték bőven elegendő erőt adna a mindössze 700 kilogrammos nyitott autó mozgatásához. Sebességváltóból megmarad a Lada négy vagy ötfokozatú kézi váltója.

Maga az autó a roadster hagyományoknak megfelelően kétüléses, karosszériája műanyagból készül. Két apró ajtón át lehet a két személynek is passzentos utastérbe bejutni. A roadster rázós, de élvezetes utazást kínál. Motorteréből a jellegzetes Lada hang hallatszik, kipufogója gyönyörűen szól. A Lotus főkonstruktőre, Colin Chapman iskolája szerint nagyon könnyűre épített gép könnyen kezelhető. A kézi munkával előállított autót körülbelül hétmillió forintért kínálnák a vásárlóknak.

Az autót több ponton továbbfejlesztik a közeljövőben. Fontos újdonság a vászontető, amely a tervek szerint patentekkel lesz rögzíthető. Javítanak a rugózáson és a kanyarstabilitáson a futómű átdolgozásával. Nem marad változatlan a fékrendszer sem. Több módosítás szolgálja a bent ülők kényelmét. Ezek közül a legnagyobb ráfordítást igénylő a létravázas alváz 20-25 centiméteres megnyújtása, amivel jóval tágasabb helyet nyújtana a roadster a mostaninál. A belső térben több változat is elképzelhető. A leendő vásárlók igényétől függően választható lenne diófagyökér, rózsafa vagy mahagóni díszítés. A fejlesztések fő célja a típusbizonyítvány megszerzése. Ez az autók forgalomba helyezéséhez szükséges. Ezt követően elindulhatna egy piacra dobható kis széria gyártása az eddig elkészült 10 egyedi gyártású autó mellett.

A gyártó több állami forrásból is próbált pénzt szerezni a gyártás beindításához, de a pályázatokon nem jutott támogatáshoz. A kisszériás gyártás beindításához körülbelül 25 millió forint szükséges. További információ tőkebefektetők számára Nedbál Ervinnél, a CO-IMPERIÁL Járműgyártó Kft. igazgatójánál a 06-209-352-229-es telefonszámon.