Ezzel ellentétben a jelenlegi jubileumi kiadású negyedik generációs GTI, nem a kis önsúllyal, hanem a nagyobb motorteljesítménnyel éri el dinamizmusát. 180 lóerős 1.8 literes, turbófeltöltésű motor kerül a Golf GTI-be, amely maximális 235 newtonméteres forgatónyomatékát 1950-es főtengelyfordulatnál adja le. Az autó tömege 1279 kilogramm. A 0-ról 100-ra való sprintet 8.1 másodperc alatt teljesíti a jubileumi modell, míg a végsebessége eléri a 230 km/h-t.
Méreteiben is jelentős változáson esett át a 25 év alatt a Golf. 44.5 centiméterrel lett hosszabb, míg a szélessége 10.5 cm-rel nőtt. Míg 1976-ban 175/70 HR 13-as gumikkal szerelték a Golf GTI-ket, addig a jubileumi sport modell 225/40 R 18-as gumikkal kerül forgalomba. Az erőátvitelben is nagy különbség van: míg az első GTI megelégedett 4 sebesség fokozattal, a csúcs GTI-be már hatsebességes váltó került.
A korlátozott példányszámú Golf belsejében megőrizte elődjei sportosságát: Recaro ülések biztosítják a megfelelő üléspozíciót, és kanyarban a megfelelő „testfogást”, és alumínium középkonzol került az autóba a mai divatnak megfelelően.