A Renault újdonságai a következő generációjával is a játékos formákat továbbvivő Twingót kivéve a Vel Satis formavilágából merítenek. Már közös padlólemezt használó új Mégane szintén a Vel Satisra emlékeztető orrot és az Avantime-hoz hasonló farkialakítást kap.

A fejlesztés egyik célja az volt, hogy javítsák az átláthatóságot. Ennek érdekében az ajtóoszlopokat igyekeztek karcsún tartani. Több egyterűhöz hasonlóan a következő Espace egymással szemben dolgozó ablaktörlőket kap. Ez a megoldás kedvező, mivel egyik ablaktörlőnek sem kell visszafelé dolgoznia a másik után. Azért nem alkalmazzák több autóban a buszokon is látható ablaktörlő típust, mert helyigénye jóval nagyobb az egymással párhuzamosan dolgozó ablaktörlőknél. A nevében a magyarul űrt vagy teret jelentő Espace szót viselő nagy egyterű megtartja a középre szerelt digitális sebességmérőt és az utas valamint a vezető számára önállóan szabályozható szellőzést. Várhatóan nő a pakolóhelyek száma. Az egyik kesztyűtartót a klímaberendezés tartja majd hűvösen.

Az új Espace átveszi az új Lagunában megismert kódkártyás ajtónyitást. A Lagunához hasonlóan a kódkártya helyettesíti a gyújtáskulcsot is. Szintén a Renault középkategóriás autójától veszi át a padlólemezt az új Espace, amelyet a Vel Satis és az Avantime is használ. Várhatóan eltűnik majd a műanyag karosszéria, helyét hagyományos acél veszi át. Ez két következménnyel is jár: az új Espace nem a francia Matra üzemében készül, súlya pedig meghaladja majd a mostani változat 1560 és 1795 kilogramm közötti tömegét. Az új modellből a jelenlegi hírek szerint nem készül hosszított Grand Espace.

A jelenlegi kétliteres szívó alapmotort egy 165 lóerős kétezres turbó válthatja fel ötfokozatú váltóval. Ez a motor lesz a Vel Satis és az Avantime kisebbik benzines motorja is. A hatfokozatú váltós csúcsmodell a jelenlegi 190 lóerő helyett 235-öt teljesít. A nagyobbik benzines a Vel Satisba a Nissan 240 Z kései utódából, a Nissan Z tanulmányautóból átvett 3.5 literes V6-os dolgozik. Szintén a Vel Satisból kerül át az Isuzutól átvett háromliteres, közös nyomócsöves dízelmotor, amely a Saab 9-5-be is megrendelhető. A motor teljesítménye 180 lóerő. Megmarad a kínálatban a 2.2 literes közös nyomócsöves dCi dízel is.

A tervek szerint az új Espace felszereltségébe beletartozik az esőérzékelő ablaktörlő, a vészfékezéskor működésbe lépő vészvillogó, a fékasszisztens, a guminyomás érzékelő és a tolatóradar.