Az Audi néhány hete hozta nyilvánosságra, hogy a Le Mans-i 24 órás megbízhatósági versenyen közvetlen befecskendezéses turbómotorokkal nyert. 2002.tavaszától a dízelmotorokban régebb óta alkalmazott közvetlen befecskendezés az Audi A4-ben is megjelenik.
A motor alacsony fordulatszámon szegénykeverékes üzemben is működik. Kis fordulaton az elméletileg ideális 1:14,6 arányú benzin-levegő keveréknél üzemanyagban szegényebb keverékkel üzemel a motor. A szívócsatorna és a dugattyútető kialakítása révén a szegény keverék erősen örvénylik, így annak ellenére képes elégni, hogy az ideálisnál jóval kevesebb benne a benzin. Nagy fordulaton és teljes terhelésnél a benzin-levegő arány visszaáll az ideálisnak megfelelőre.
Először a Mitsubishi GDI (Gasoline Direct Injection-közvetlen üzemanyagbefeckendezés) motorjaiban jelent meg a közvetlen benzinbefecskendezés. A Mitsubishi után a Renault a Mitsubishi rendszerét megvéve a Mégane Coupéban kínált kétezres IDE (Injection Directe d’ Essence) motort. Később a Volkswagen FSI és a Toyota D4 közvetlen befecskendezéses benzinese is megvásárolható lett. A gyárak különböző stratégiát követnek a közvetlen befecskendezés elterjesztésében. Jellemzően a nagyobb (1.8 és 2.0 literes) motorokon vezették be előbb a közvetlen benzinbefecskendezést, mert az igényes technika árát a nagyobb autókban könnyebben megfizetik a vásárlók. A Volkswagen ezzel ellentétesen legkisebb autójában, a Lupóban mutatta be az 1.4 literes, 105 lóerős FSI motort, mivel a kisebb autók vásárlóinak valószínűleg fontosabb az autók fogyasztásában elérhető előny, mint azoknak az embereknek, akik nagyobb autót vesznek. A közvetlen benzinbefecskendezéses motorok elterjedésének egyik gátja, hogy jelenleg az üzemanyag kéntartalma általában jóval magasabb a közvetlen befecskendezéses motorok számára ideálisnál.
Az Audi a tervek a hírek szerint nem a Passat W8-ból ismert W nyolchengeres motorral bővíti az A4 motorkínálatát, hanem a márka nagyobb autóiban megtalálható 4.2 literes, V8-as géppel. Felröppent a hír, hogy az új hetes BMW-ben ősztől megrendelhető hatfokozatú ZF automata váltó az Audi autóiban is megtalálható lesz a jövőben, a modellfrissítés utáni Jaguar S-Type-hoz hasonlóan. Az Audi egy szóvivője a Financial Times Deutschland mindkét értesülését cáfolta a hatfokozatú automata váltó bevezetéséről és a nyolchengeres A4-esről.