Mindössze huszonheten (!) tértek vissza a szervizpontra július 20-án este a Szafari Rali első napja után. A nehéz versenykörülmények nem kíméltek sem, gépet sem embert. A murvás pályák helyett sok helyen a sár vette át a hatalmat, ahogy sok kisebb-nagyobb kő is nehezítette a pilóták feladatát. Július 21-re virradó éjjel végig zuhogott az eső. Nincs már versenyben Marcus Grönholm és csapattársa, Didier Auriol sem, akinek kigyulladt az autója és élete is csak egy hajszálon múlott.
5. gyorsasági: Marigat (12.48 km)
Petter Solberg oldalán Philip Mills-szel autózta a nap első gyorsaságijának abszolút idejét. Egy óra és öt másodperc alatt teljesítették a kitűzött távot. Őket a Harri Rovanpera-Risto Pietilainen duó követte az egyetlen még versenyben lévő Peugeot 206 WRC-vel. Ők 26 másodperccel voltak lassabbak.
A harmadik helyre az összetettben vezető Tommi Makinen-Risto Mannisenmaki kettős futott be Mitsubishi Lancerrel.
Megismételve az előző napi első gyorsaságin mutatott remek teljesítményét Armin Schwarz és Manfred Heimer páros érkezett negyedikként a célba. A Skoda Octavia WRC-vel 50 másodperc hátrányt gyűjtöttek be. Kiesett a versenyből a Ford Focus WRC-vel induló Carlos Sainz-Louis Moya páros is: „Lassítottunk egy az úton lévő állat miatt, amikor a motor megállt. Nagyon csalódott vagyok, én valóban azt hittem képesek leszünk harcolni Tommival és legyőzzük őt.”-mondta az eset után a spanyol pilóta.
6. gyorsasági: Mbaruk (84.58 km)
Makinen tovább növelte előnyét az összetett versenyben azzal, hogy a hatodik gyorsasági legjobb idejét autózta. 46 perc 23 másodperc alatt száguldott végig a rendkívül felázott talajú pályán. A második nap már másodszor a Rovanpera-Pietilainen-Peugeot 206 WRC trió szerezte meg a második időt, hátrányuk a szakaszon mindössze 29 másodperc volt. A Skoda csapatnak a mostani ralira sikerült remekül felkészíteni az Octaviát, ennek is köszönhető, hogy Armin Schwarz és Manfred Heimer a harmadik időt autózta, és mindössze 33 másodperccel voltak lassabbak a vezető finn duónál. Eltörött az egyik hátsó féltengely a Solberg-Mills duó Subaru Impreza WRC-jében, ezért két és fél perc hátrányt gyűjtöttek be.
7. gyorsasági Nyaru (72.37 km)
Petter Solberg Subaruján a hatodik gyorsaságin eltört féltengely miatt a szakasz után a szervizponton kicserélték a hátsó differenciálművet és a váltót is. Ez a művelet túl sokáig tartott, így a versenyzők nem értek időben az ellenőrző ponthoz, ami 10 másodperceses büntetést jelentett. Ennek ellenére Carlos Sainz kiesésével ők állnak az összetett verseny harmadik helyén. A hátrány kilenc perc a vezető Tommi Makinen mögött.
A szakaszt a megújult autóval Petter Solberg és Philip Mills teljesítette a leggyorsabban, 41 perc 16 másodperc alatt. Mindössze öt másodperccel volt kevésbé gyors Rovanpera és Pietilainen. Francois Delecour és navigátora, Daniel Grataloup szerezte meg az abszolút harmadik időt a Focus WRC-vel. „Megpróbálunk még gyorsítani egy kicsit, de úgy, hogy ne törjük össze az autót. Még nagy munka áll elöttünk.”-mondta a Ford francia versenyzője.
8. gyorsasági Marigat (60.23 km)
Ismét a legjobb időt autózta a Solberg-Mills kettős. 27 perc és 27 másodperc kellett nekik, hogy végighajtsanak a pályán és ez 131.7 km/h-s átlagsebességet jelent. Őket már nem egészen négy perc választja el a második helytől.
Betartotta ígéretét Francois Delecour, mindössze két másodperccel hajtott lassabban a hatvan kilométeres pályán. Miután a szervizben kicserélték a Mitsubishi Lancer kuplungját, ismét teljes erőbedobással versenyezhetett a négyszeres világbajnok Tommi Makinen és megszerezte a harmadik legjobb időt, mindössze 11 másodperces hátránnyal.
Armin Schwarz, aki az ötödik időt autózta, elmondta, hogy továbbra is a kivárásra tesznek és hagyják a nagyon gyorsakat kihullani előlük. „Továbbra sem autózom ki száz százalékosan a kocsit, bár most teljesen elégedett vagyok vele, remekül müködik.”-mondta.
9. gyorsasági Mbaruk (84.58 km)
Az összetettben vezető Tommi Makinen volt a leggyorsabb a nap utolsó, azaz ötödik gyorsaságiján. 45 perc 40 másodperc alatt sikerült teljesítenie a távot. Őt mind a szakaszon, mind az összetettben a Harri Rovanpera-Risto Pietilainen páros követi Peugeot 206 WRC-vel. Makinen gyorsaságát jól jelzi, hogy a második páros 1 perc 10 másodpercet kapott tőle. A Skoda versenyzői ismét megmutatták, hogy képesek jó eredményt elérni a harmadik időt elérve az Octavia WRC-vel.
Összetett eredmény a második nap után:
1. Makinen-Mannisenmaki, Mitsubishi Lancer, 6ó 26p 56ms
2. Rovanpera-Pietilainen, Peugeot 206 WRC, +6p 24ms
3. Solberg-Mills, Subatu Impreza WRC, +10p 34ms
4. Schwarz-Heimer, Skoda Octavia WRC, +17p 18ms
5. Delecour-Grataloup, Ford Focus WRC, +22p 19ms
6. Thiry-Prevot, Skoda Octavia WRC, +36p 41 ms
A kenyai futam harmadik, befejező napján négy gyorsasági szakaszt kell majd a pilótáknak teljesíteni. A négy speciál hosszúsága összesen 351.76 km.