Győzelmével Tommi Makinen egy lépéssel közelebb került ötödik világbajnoki címe megszerzéséhez. A verseny legnagyobb vesztese talán a Ford csapat, akinek mindkét világbajnoki aspiráns pilótája kiesett a futamból. Makinen előnye így 10 pont lett Colin McRae-vel és 14 pont Carlos Sainz-cal szemben. Freddy Loixnak is köszönhetően a konstruktőrök versenyében is az élre állt a Mitsubishi, hat ponttal megelőzve a Fordot.
10. gyorsasági: OLTEPESI (117,46 Km)
Tommi Makinen nyerte Mitsubishivel a Szafari Rali befejező napjának első gyorsaságiját. Egy óra egy perc és két másodperc alatt teljesítették a majd 120 kilométeres távot. Másodikként a Harri RovanperaRisto Pietilainen duó ért a célba a Peugeot 206 WRC-vel, nekik 25 másodperccel több időre volt szükségük, hogy végigjussanak a szakaszon. A harmadik időt a Ford Focus-szal induló Francois Delecour-Daniel Grataloup kettős autózta, hátrányuk 39 másodperc volt. Kissé nagyobb, 1 perc 7 másodperces hátránnyal ért célba a hétvégén a Skoda Octaviával remekül szereplő Armin Schwarz és Manfred Heimer. Petter Solberg volt a Subaru utolsó reménysége, aki Kenyában pontot szerezhatett volna, ám a nap első gyorsasági szakaszán a norvég versenyző Imprezájának jobb első kereke kiesett, ezért fel kellett adnia a versenyt. „A szakasz közben zajt hallottunk a jobb első kerék felől, amely egyre hangosabb lett, ahogy haladtunk. Rájöttünk, hogy a kerék ki akar esni. Megpróbáltunk mindent, hogy eljussunk a célig ám a kerék végül kiesett és a csapat jobbnak látta ha megállunk.”-mondta Petter Solberg az eset után.
11. gyorsasági: KAJIADO (49,95 km)
TÖRÖLVE
12. gyorsasági: ORIEN (112,52 km)
Hatalmas tempót diktálva nyerte meg a tizenkettedik gyorsaságit a Delecour-Grataloup páros. Ötven perc alatt sikerült végigautózniuk a szakaszon 134.6 km/h-s átlagsebességet hozva. Céljuk az volt, hogy esetleg befogják az összetett versenyben előttük álló Schwarzot a harmadik helyen. Tommi Makinen a Mitsubishi Lancerrel szerezte meg az abszolút második időt, ám 1 perc 27 másodperccel lassabb volt mint a francia páros. Harmadikként Armin Schwarz oldalán Manfred Heimerrel ért a célba, ők plusz tíz másodpercet kaptak Delecourtól. A szakasz történetéhez tartozik, hogy Makinen eltalált egy követ és széttört az egyik felnije, míg Schwarz Octaviájában a felfüggesztéssel adódtak problémák .
13 .gyorsasági: Maili Tisa (71.83 km)
Ismét Delecour autózta a legjobb időt, ami 38 perc és 8 másodperc volt. Ám ez is kevésnek bizonyult a harmadik helyhez, mivel Schwarz behozta a Skoda WRC-t a második helyre. Hátrányuk csak 25 másodperc volt, így megőrizték harmadik helyüket az összetettben. Tommi Makinen és Risto Mannisenmaki lett a harmadik az utolsó gyorsaságin, ami a Szafari Rali megnyerését jelentette számukra. Csapattársaik, Freddy Loix és Sven Smeets a negyedik időt autózták a másik Mitsubishi Lancerrel. A Peugeot 206 WRC-s Rovanpera-Pietilainen kettős egy defekt miatt öt perccel hosszabb idő alatt teljesítette a távot, ám még így is az abszolút verseny második helyén fejezték be a versenyt. A Skoda csapat másik párosa, Bruno Thiry és Stephan Prevost összetörte a 13. szakaszon az Octaviát, de mindketten sértetlenül megúszták az esetet. Thiry kiesésével Freddy Loix előre lépett az ötödik helyre, ami két pontot jelent neki.
A Szafari Rali végeredménye:
1. Makinen-Mannisenmaki Mitsubishi Lancer 8ó 58p 37mp
2. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 206 WRC +12p 37mp
3. Schwarz-Heimer Skoda Octavia WRC +18p 15mp
4. Delecour-Grataloup Ford Focus WRC +20p 36mp
5. Loix-Smeets Mitsubishi Carisma GT +1ó 44p 2mp
Az N csoport végeredménye:
1. Pozzo Stillo Mitsubishi Lancer
2. Ligato-Garcia Mitsubishi Lancer
3. Anvar-Muriuki mitsubishi Lancer
A világbajnokság állása nyolc futam után:
Pilóták:
1.Tommi Makinen 40 pont
2. Colin McRae 30
3. Carlos Sainz 26
4. Harri Rovanpera 20
5. Richard Burns 15
6. Francois Delecour 14
7. Didier Auriol 10
8. Freddy Loix, Petter Solberg 9
10. Armin Schwraz 7
11. Thomas Radstrom 6
Csapatok:
1. Mitsubishi 66 pont
2. Ford 60
3. Subaru 28
4. Peugeot 26
5. Skoda 15
6. Hyundai 10
A következő futam a Finn Rali augusztus 23-26.-ig, ahol ismét rajhoz állnak a Super 1600 versenyautói is.