Szlalomverseny Jászberényben
Július 22, Jászberény, reggel fél kilenc, a pályabejárás időpontja. Kilenc óra, a verseny kezdete…, elméletileg. Gyakorlatilag még tíz óra után is csak lézengtek a pályán a versenyzők, akiknek csak gyalogosan volt módjuk kipróbálni a gumikkal és bójákkal sűrűn tarkított útvonalat. Az idő borús, de a hangulatra már nincs panasz. A rutinosabb szlalomversenyzők a 3000 forintos nevezési díj befizetésekor próbálnak minél magasabb rajtszámot választani, abban reménykedve, hogy mire ők indulnak, addigra fölszárad a pálya a reggeli eső után. Minden induló tart a pálya egyes részeit takaró, jó öreg macskakőtől, ami vizesen különösen csúszós. A „rutinos versenyzők” logikáját azonban kicselezte az időjárás. Az eső ugyanis többször eleredt a verseny folyamán.

Fél tizenegy után rajtolt az első autó. Az egyes rajtszámú autót, a rendezők által sztárversenyzőnek titulált Kalbantner Géza vezette. A GEZA-01 rendszámú bordó kocka Lada ismét a nézők kedvencévé vált. Ez volt az a verseny, ahol ellentétben a többi szlalom-partival, a meghívott sztárvendég még a sokadik bemutató kör után sem vált unalmassá. A szervezők jó lóra tettek. Géza mindig tud újat mutatni, de a közönségnek az is tetszett, hogy szinte hajszálra ugyanúgy ment végig a pályán többször egymás után, miközben csak centikre kerülte el a bójákat, és akár a legkisebb helyen is megpörgette a verdát. Igazi Ladás versenyző, aki annyira érzi az autóját, mintha a saját végtagja lenne. A tombola nyerteseinek lehetőségük volt kibérelni a navigátorülést Géza mellett, egy-egy kör erejéig. Az alkalmi navigátorok elárulták, hogy felejthetetlen élmény volt, jobb, mint a Hali-Gali. Géza egyébként rossz ómennek bizonyult a versenyzőknek, mert akárhányszor megjelent a pályán, eleredt az eső, így törhették a fejüket, melyik gumit tegyék az autókra.

A verseny két részből állt, mindenkinek két lehetősége volt, hogy a maximumot hozza ki autójából és önmagából. A két eredmény közül a jobbat vették figyelembe. Persze, mint a szlalomban általában, itt sem a lóerő volt az elsődleges szempont, hanem az ügyesség, és az, hogy a sofőr együtt éljen az autóval. Hiszen volt ott négyliteres S Merci is, ami alig fért el a bóják között, és volt 600-as, N-es Trabi, ami jó volt az abszolút negyedik helyre.
A verseny két része között két fiatal cross motoros szórakoztatta az eső ellenére igen kitartó és nagyszámú közönséget.

A verseny helye ideálisabb volt, mint az idő. Ezt csak növelte Jászberény autósport kedvelő lakossága és az idelátogató nézők sokasága, akik fegyelmezetten nézték végig a versenyt. Nem nagyon volt tehát szükség a helyi polgárőrségre, akik a rend biztosítására vonultak ki. A sportszerető lakosságnak pedig sportszerető vezető dukál, ezt példázta a város polgármestere is, aki egy Renault Clio 1.4-essel hajtott végig, egész szép időeredményt produkálva. A Jászberényi Autósport Egyesület tagjai és a rendezők is, a fair play szabályainak megfelelően, csak versenyen kívül indultak, időeredményüket nem vették figyelembe.

A futam végén tíz kategóriában hirdettek eredményt: N1-4-ig, A1-4-ig, női és abszolút kategóriában. A hölgyek becsülettel képviseltették magukat, egy fiatal lány harminc másodpercet vert az ugyanazzal a Trabival versenyző édesapjára. A mezőny legeredményesebb autója egy zöld FIAT X19-es lett.

Egyetlen szépséghibája a versenynek a rossz idő mellett, a két perc körülire sikerült pálya, ahol egyszerre csak egy versenyzőt indíthattak. Így a több mint hatvan induló két-két köre a bemutató programokkal együtt hosszúra nyújtotta a versenyt. Az eredményhirdetésre csak este nyolc körül nyílt lehetőség.
Ennek ellenére a fenti szervezés és lebonyolítás igényes, egésznapos versenyt eredményezett. Az biztos, többen várjuk hasonló színvonalú szlalomversenyek rendezését, mind a versenyzők, mind a közönség nagy örömére.