Maserati Spyder GT
Maserati Spyder GT
Fotó megosztása:
Új a hátsó lámpák formája. A kétüléses utastér miatt a tető viszonylag kevés helyet vesz el a csomagtérből, mert a +2 ülés helyét foglalja el
Új a hátsó lámpák formája. A kétüléses utastér miatt a tető viszonylag kevés helyet vesz el a csomagtérből, mert a +2 ülés helyét foglalja el
Fotó megosztása:
A motorházról eltűntek a turbómotoros kupé levegőbelépő-nyílásai. A jövőben a kupé is megkapja a 4244 köbcentis motort
A motorházról eltűntek a turbómotoros kupé levegőbelépő-nyílásai. A jövőben a kupé is megkapja a 4244 köbcentis motort
Fotó megosztása:
Az ötvenes évek végén, a hatvanas évek elején készült a Maserati 3500 GT Cabrio. Hathengeres motorja 220 és 235 lóerő között teljesített
Az ötvenes évek végén, a hatvanas évek elején készült a Maserati 3500 GT Cabrio. Hathengeres motorja 220 és 235 lóerő között teljesített
Fotó megosztása:
Évente 2000 darab készül a Maserati Spyderből, ami biztosítja az autó különlegességét a nagyobb sorozatban készülő konkurensekhez (Mercedes SL, Jaguar XK8, Porsche 911 Cabrio) képest. A kabrió két területen jelent fontos újdonságot a kupéhoz képest. Fara részben önálló vonalvezetést kapott, ami nem biztos, hogy a javára vált. A kupé egyik különlegessége éppen hátsó lámpája volt. A félkörívet formáló lámpák helyét jóval kevésbé kecses negyed körcikkek vették át. Motorja szintén újdonság a 3200 GT-hez képest. A kupét repítő 370 lóerős nyolchengeres gép 1989-ben a Maserati Shamal motorterében mutatkozott be. A Spyder motorházfedeléről eltűntek a 3200 GT kupénál megtalálható levegőbelépő-nyílások, helyettük domborítás látható a gépháztetőn. Jelentős az eltérés a Spyder és a kupé tengelytávjában is. Mivel a Spyder fő piaca az Egyesült Államok lehet, a 2+2 üléses helyett az ott jobban kedvelt tisztán kétszemélyes utastér mellett döntöttek a tervezők. A tengelytáv 22 centiméterrel rövidebb a kupénál. A két hátsó pótülés elhagyásával felszabaduló helyet részben a tetőszerkezet foglalja el. Ezzel a megoldással a csomagtartóból viszonylag kis helyet kell csak feláldozni és a tank mérete sem sínylette meg a kabrióvá alakítást.
A motort a Ferrari mérnökeivel fejlesztették az 1997-óta a Ferrarihoz tartozó Maseratinál. Teljesítménye 390 lóerő 7100-as fordulaton, forgatónyomatéka 40 newtonméterrel marad el a turbómotoros 3200 GT 491 Nm-es értékétől. A hengerűrtartalom 4244 köbcentiméter. A szigorúbb környezetvédelmi előírásokat is teljesíteni képes motor ősereje hatfokozatú kézi váltó vagy Cambiocorsa nevű soros kapcsolású, kuplung nélküli sebességváltó segítségével juthat a hátsó kerekekhez. A Cambiocorsa a Ferrarinál F1 váltónak nevezett szerkezetet takarja, melynek segítségével a kormány mögött elhelyezett fülekkel kapcsolhatók a fokozatok. Ezek meghúzása oldja a kuplungot és váltja a fokozatokat, üresbe kapcsolni úgy lehet, ha a vezető mindkét fület egyszerre meghúzza. Egy a középkonzolra épített kapcsolóval válthatunk hátramenetbe vagy automata üzemmódba. A Maserati Spyder GT forgalmazása ősszel indul, hazánkba megrendelésre hozza majd be az importőr Modena Motor Kft.
A Spyder GT az 1959 és 1964 között 245-ös darabos példányszámban készült 3500 GT Cabriolet örökségét viszi tovább. A 3500 GT hosszú löketű hathengeres motorja 220 lóerős volt 1961-ig. 1961 után a legnagyobb teljesítmény 235 lóerőre nőtt az akkortól kapható Lucas befecskendező rendszer jóvoltából. A két vezértengelyes motort 1961-ig három porlasztó etette. A hatvanas évek beköszöntésével jelent meg az ötfokozatú kézi váltó a négygangos mellett a hátsó tárcsafékkel együtt. Az 1482 kilogrammos 3500 GT Cabriolet végsebessége teljesítménytől függően 230 és 240 kilométer/óra között volt.