A Volkswagen Lupo 3L után – amely három liter alatti fogyasztásáról és remek emissziós értékéről lett híres – már a Volkswagen 100 lóerős TDI motorjai is teljesítik a D4-es károsanyag kibocsátási szabványt. A „háromliteres” Lupo volt az első dízelmotorral szerelt személyautó, amely a D4-es szabványnak megfelelt.
Az új 74 KW-os (100 lóerős) TDI motorokat ezentúl a Golfokba és Borákba rendelhetik a vásárlók. Az autók a D4-es értéket kézi sebességváltóval teljesítik.

Kissé átdolgozták a Volkswagen mérnökei a motort és optimalizálták a motor vezérlését is. Új generációs a pumpe-düse, (adagoló-fúvókás) befecskendező rendszer került az autókba, ami még finomabban képes elporlasztani az üzemanyagot. Átalakították a dugattyúkat és a szelepeket is, pontosítva ezzel az égési folyamatot. Ennek köszönhetően csökkent a kipufogógáz károsanyag tartama. Sikerült a nitrogénoxid tartamát a minimálisra csökkenteni és emellett elérték, hogy ne emelkedjen a gáz szénmonoxid, szénhidrogén és részecske tartama. Az átalakítások után sem csökkent a hajtómű teljesítménye. A 100 lóerős teljesítmény 4000-es fordulatszámnál jelentkezik, míg a maximális 240 newtonméter forgatónyomaték már 1800-as főtengelyfordulatnál rendelkezésre áll.