Eldőlhet a bajnoki cím sorsa
Augusztus elején rendezik a magyar ralibajnokság hatodik futamát, a 15. Budapest Ralit. A verseny jelentőségét több dolog is növeli. A legfontosabb talán, hogy akár az abszolút magyar bajnoki cím sorsa is eldőlhet. Emellett a versenyt kétszeres szorzójú Európa-bajnoki futamként is jegyzik, ezért lehetséges az, hogy a magyar értékelésben is duplán számítson a pontversenybe. Szintén nagy jelentőségű, hogy a legendás Ferjáncz-Zsembery kettős is rajthoz áll, méghozzá egy Renault 8 Gordinivel és egy újabb francia géppel, egy Renault Clio V6-tal. Persze a kettős évfordulót ünneplő páros nem versenyezni fog, hanem csak a csütörtöki Pólus Center parkolójában megrendezésre kerülő prológon tartanak bemutatót. A legendás Renault 8 Gordini a verseny után pénteken a Danubius Thermal Hotel Margitsziget előtt tekinthető meg.

A Peugeot 206 WRC-vel versenyző Ifj. Tóth János-Tóth Imre páros eddig minden futamot megnyerve a tabella élén áll 100 ponttal. Amennyiben itt is győznek, 140 pontjuk lesz és megnyerik a bajnokságot. Ha azonban a Subaru Impreza WRC-vel induló Érdi Tibor-Varga István duó győz, és tegyük fel a tavalyi bajnok Peugeot-s páros nem érne célba, Érdiék átvennék a vezetést, ugyanis 115 pontjuk lenne.
Emlékezetes, hogy a tavalyi Tóth-Túri párharcban a Budapest Ralin Túri lett az első.

Persze akár az is előfordulhat, hogy nem a favoritok közül kerül ki a győztes, mert a versenyen összesen öt WRC indul majd. Ott lesz a rajtnál Szelecky Tamás Ford Escort WRC-je, Benik Balázs Toyota Corolla WRC-je és egy olasz induló, nevezetesen Dati Emanuele Subaru Impreza WRC-je is. Összesen 90 páros adta le nevezését a magyarországi futamra, ezek közül tizenegy csapat külföldi. A külföldi csapatok közt több érdekesség is van, ilyen például az N csoportban induló Proton versenyautó, egy másik pedig a svájci páros, akik autójukkal a Peugeot 106 S16 Kit-Car-ral, Bútor Róbertnek okozhatnak nehéz pillanatokat. A Hideg Krisztián nevével fémjelzett Lancerrel továbbra is Kiss Ferenc versenyez majd.

Érdi Tibor többszőr hangoztatta, hogy a rali technikai sportág és közte és a bajnok között a technika dönt, emellett elmondta azt is, hogy a sokszor elégtelen mennyiségű gumi is szerepet játszott a hátrányuknál. Ezért talán most kissé kiegyenlítettebb lesz a verseny, ugyanis az Európa-bajnoki futamok szabályzata alapján kevesebb szervizelhetőségre lesz lehetőség, így az lehet győztes, aki jobban beosztja a gumikat és az autót.

Bár a verseny neve szerint Budapest Ralit, mégis a prológot kivéve egyetlen futamot sem rendeznek Budapesten vagy környékén. Mind a szombati, mind a vasárnapi szakaszok között találunk olyanokat, ahol többszőr is elhajtanak a versenyzők.

Kiélezett harc alakulhat ki az N csoport és az F2-es autók között is, mert összesen hatszor szerepel a programban a Rábaring, ahol az F2-esek is ütőképesek, szemben a murvával.

A verseny programja:
Aug.9.:
Prológ BP. Pólus Center 17:30

Aug.10:
Rajt: Bp. Pólus Center
1. Tatabánya 7:58
2. Oroszlány 8:26
3. Rábaring 10:39
4. Ravazd 11:07
5. Rábaring 12:30
6. Ravazd 12:58
7. Rábaring 14:21
8. Ravazd 14:49
9. Oroszlány 17:12
10. Könyebánya 17:50

Aug .11.:
11. Tatabánya 6:58
12. Rábaring 9:01
13. Tényő 9:41
14. Rábaring 10:52
15. Tényő 11:32
16. Rábaring 12:43
17. Tényő 13:23
18. Oroszlány 15:34
19. Könyebánya 16:12
Cél: Bp. Pólus Center