A másik újdonság a 911 Targán a hatalmas felnyitható hátsó üveg szélvédő, ahol könnyedén lehet a hátsó, a motor előtt lévő csomagtérbe rakodni. A hátsó ülések lehajtásával egy 230 literes csomagtér keletkezik. Amihez ha hozzászámoljuk az elöl lévő 130 literes csomagtartót, összesen már 360 literes térfogatot kapunk. Így a Targa tulajdonosai már esetleg némi csomagot is vihetnek magukkal. Ezzel a megoldással a 911-es hétköznapi használhatósága tovább nőtt.
3.6 literes hathengeres vízhűtéses boxermotor biztosítja a Porsche megfelelő mozgásához a teljesítményt. Az új motor már 320 lóerős, amivel a Targa 285 km/órás végsebességet képes elérni. 0-ról 100 km/h-ra öt másodperc alatt gyorsul a 996 Targa. Már az új még könnyebb ötküllős felnikkel készül majd a nyitott Porsche és természetse ezen is mindkét oldalra jut a kipufogóból. Az autót először Frankfurtban láthatja a nagyközönség.
Az első Porsche Targa 1965-ben mutatkozott be, a lehajtható szövettetős kabrió alternatívájaként. Az első modell rendelkezett egy lehajtható hátsó résszel és egy kivehető középső tetővel. A kabriótól a bukókeret különböztette meg. Később már csak a középső részt lehetet kivenni a hátsó részre egy félkör alakú szélvédő került. Az 1994-es modellévben kivehető fémtetővel szerelték a típust, míg az azt megelőző időkben a tető puhább műanyagból készült. 1995-től a Porsche már mozgatható üvegtetővel szerelte a Targa változatot, amivel bezárt tető esetén igazi kupénak hatott az autó.
Az elődmodellt 1996 végéig gyártották, ezután a jelenlegi Targáig csak a kabrió változat állt a napfényre vágyok rendelkezésére.