Ismét lesz nagyautó a Skoda kínálatában, és ismét Superb-nek hívják a cseh zászlóshajót. Az Octavia felett elhelyezkedő cseh limuzin 4,8 méteres hosszával a felső középkategóriába kíván betörni.

1934-ben mutatták be az akkoriban nagyon modernek számító, nyolchengeres motorral szerelt Skoda Superb-et, a cseh gyár első prémium modelljét. A 4.0 literes motorral szerelt Superb egészen 1947-ig gyártásban maradt, és a világ több országába exportálták. A szeptemberi Frankfurti Autókiállításon debütáló SkodaSuperb-bel a cseh gyár ismét visszatér a felső kategóriába.

A Skoda új luxuslimuzinja minden irányból illeszkedik a cseh márka arculatába. 4,8 méteres hosszával, 1,7 méteres szélességével és 1,5 méteres magasságával biztosan teljesíti a felső középkategória elvárásait a Superb. A hatalmas belső teret garantálja a 2.8 méteres tengelytáv is.

A motorpaletta kezdetben öt tagból áll majd. Ebből három benzines, kettő pedig dízel erőforrás. A legkisebb, de nem a leggyengébb benzinmotor 1.8 literes, 150 lóerős és a győri Audi gyárban készül. A kétliteres benzinmotor 115 lóerőt teljesít, míg a 2.8 literes V6-os 193 lóerős. A kisebbik dízelmotor 1.9 literes és 130 lóerős, míg a nagyobb dízel 2.5 literes, 155 lóerős.
Később várható, hogy a Skoda zászlóshajóba is beépítik a Volkswagen Passatban nemrég bemutatott W8-as, 265 lóerős motort is.

Hazánkban a SkodaSuperb-et várhatóan jövő év tavaszától kezdik el forgalmazni.