Az autó karosszériája és a futómű nagy része könnyűfém elemekből építkezik, csökkentve ezzel az autó saját és rugózatlan tömegét.
V8-as erőforrás szerepel az MG terveiben, amelyek teljesítménye 260 és 385 lóerő között lehet. A Ford szállítja a 4.6 literes erőforrást az MG-nek, amelynek 320 lóerős változatával az autó 270 km/órás végsebességre képes. 5.5 másodperc alatt gyorsul az X80 0-ról a 100-as tempóra. De már készülnek az ZT X-power-ből ismert 385 lóerős erőforrás beépítésére is, amellyel az autó meghaladja a 290 km/órás sebességet, a gyorsulása pedig öt másodperc alatt lesz.
Választástól függően az X80-at automata vagy kézi kapcsolású váltóval szerelik, egy biztos azonban: az autó hátsókerék-hajtású lesz. A teljesítmény útrajuttatásában az elektronikus vezérlésű kipörgésgátló, valamint az igen széles abroncsok segítenek, amelyek 18 colos könnyűfém kerekeken feszülnek.
Az X80 különlegességét fokozzák a keret nélküli ajtók, az egyedi benzinbetöltő nyílás és a belső tér luxus kivitele is.
Az autó várhatóan 2002-ben kerül a szalonokba, egy évvel később pedig megérkezik az autó roadster változata is.
MG X80
4.6 literes V8-as erőforrás repíti az MG Rover új kupé tanulmányát az X80-ast. A hátsókerék-hajtású autó kiviteltől függően, akár a 290 km/órás sebességet is képes elérni. Az autó alapfelszereltségének részét képezi a légkondicionáló és a kipörgésgátló is.
Az újjáélesztett MG Rover egy igazán bővérű sportkocsit mutatott be a Frankfurti Autószalonon. X80 néven egy V8-as erőforrással felszerelt kétüléses sport kupét tekinthetnek meg az érdeklődők. Az autó alapjait a brit gyártó tulajdonában lévő a Quale márka Mangusta típusa adja. Az X80 az első kupéja a cégnek, mióta a legendás MGB GT gyártását 1980-ban abbahagyták.