Nyár közepén hozta nyilvánosságra a Toyota, hogy a francia PSA (Peugeot – Citroen) autógyártóval közösen fognak egy rendkívül kis fogyasztású autó gyártásába valahol Európában. Azóta már kiderült, hogy az új gyár valószínűleg Lengyelországban épül fel, de az évi 300 ezer példányban készülő új kisautóról eddig még alig közöltek valamit.
A Toyota a Frankfurti Autókiállításon szerepeltette ES3 nevű koncepcióautóját, amelyről azt közölték, hogy a közeljövőben gyártásba fog kerülni. Néhányan tudni vélik, hogy a Toyota által bemutatott kisautó annak a takarékos kisautónak az előfutára, amit közösen gyárt majd a japán gyár a PSA konszernnel.
A mindössze 700 kiló önsúlyú ES3 fogyasztása 2.7 liter 100 kilométeren. A kocsi 1.4 literes közös nyomócsöves dízelmotorja teljesíti az Euro IV-es károsanyag kibocsátási szabványt.
A három liter alatti fogyasztást CVT rendszerű automata váltóval és Stop&Go funkcióval éri el az alumínium-műanyag karosszériás Toyota ES3-as. Dízelmotorok között is kiemelkedő a 0.23-as Cw értékű kisautó 71 g/km-es CO2 kibocsátása. 3,52 méteres hossz mellett kiemelkedően nagy teljesítmény a 0,23-as alaktényező. Fékezéskor az ES3 a Prius hibridautóhoz hasonlóan áramot táplál vissza az akkumulátorba. A plusz elektromos energia azért jön jól, mert a motort várakozáskor leállító, majd újraindító, a Yaris ECO-ban is megtalálható Stop&Go rendszer kimondottan áramigényes.
Bár műszaki adatai alapján a Toyota ES3-as megfelelne a Toyota-PSA közös kisautó minden eddig nyilvánosságra került paraméterének, a Toyotánál cáfolták, hogy ez a koncepcióautó valósul majd meg a két gyár közös termékeként 2005-ben.