Gyakorlatilag két pavilonba összpontosultak a személyautók a vásárközpont területén, míg a háttéripar és a nagyobb teherautók, kamionok az A és D pavilon körüli kisebb pavilonokban és szabadtéri standokon helyezkedtek el.
Az D pavilonban kaptak helyet a Porsche Hungaria által forgalmazott autómárkát, így a Porsche, a Volkswagen, az Audi, a Seat és a Skoda. Az öt márka közül egyedül a Skoda hozta el Magyarországra legfrissebb újdonságát, a Skoda Superbet. Az új Skoda nagyautó a Volkswagen Passat fölötti mérettel, ám alacsonyabb presztízzsel indul a vevők meghódítására jövő márciustól hazánkban is. Induló ára várhatóan 6,5 millió forint lesz 1.8-as vagy 2.0 literes motorral, míg a legdrágább Skoda ára elérheti a 12 milliót is.
A Seat standon az Arosát mutatták be, amelyet eddig nem forgalmaztak hazánkban. A kis spanyolon kívül különlegesség volt még a Leon Cupra is, amely 204 lóerős.
Az Audi az A4-es kombiváltozatát helyezte a középpontba, míg a Volkswagen standon a W8-as Passatnak jutott ez a szerep. A nyolchengeres motorral szerelt Passat testesíti meg a luxust a Volkswagen palettán az igazi nagyautó, a D1 érkezéséit.
A Porschék közt a GT2-es számított igazi csemegének, amely szigorúan csak hátsó kerekein keresztül viszi talajra hatalmas, 462 lóerős teljesítményét.
Magyarországra is elhozta a Nissan új középkategóriás autóját, a Primerát. Bár csak jövő áprilistól forgalmazzák a Primera negyedik generációját, a kombit és a lépcsőshátút is láthatta a magyar közönség.
A Jaguar X-Type, az S-Type, az XKR és XJ külön kis szigetet képezett a Fiat és az Opel standja között. A közönségtől a szakmai és a sajtónapon is kordonnal zárták el ezt a területet.
A Renault is bemutatta legnagyobb újdonságait, a Vel Satist és az Avantime-ot, ám a jövő év elejétől kapható nagy Renault-kat csak kívülről láthattuk, az ajtók kulcsait szigorúan őrizték. Ha mégis az ajtók közelébe próbáltunk férkőzni, rideg elutasításban részesültünk.
Zárva maradtak az új alsó középkategóriás Fiat, a Stilo ajtajai. A sportosabb háromajtós változat és a családbarát ötajtós ferdehátú is ellátogatott hazánkba. A Stilo értékesítése még idén decemberben megkezdődik. Alapfelszereltsége már igen, ára még nem ismert.
A Citroën standon kiállították az egyelőre összesen két példányban létező Citroen C3 közül az egyiket, mellette pedig a C3-at megelőző tanulmányautót, a Plurielt mutatták meg.
A BMW Magyarországon is bemutatta új hetes sorozatát, és az enyhe módosításokon átesett hármas limuzin is jelen volt a budapesti seregszemlén. A BMW-k mellett az új Mini is színre lépett. Az autószalonra ellátogatóknak lehetőségük volt egy rövid időre James Bond helyébe képzelni magukat és a BMW csúcs roadsterébe, a Z8-ba beülni.
A Mercedes standon az új SL számított a fő attrakciónak, különösen amikor megmutatták, hogy a szerviz ellenőrzési lehetőséggel milyen szép táncba vihető a hatalmas roadster. A Mercedesek mellett helyt kaptak a Smartok is, mivel az immár a Mercedes égisze alatt készülő kisautó már hazánkban is megvásárolható, 2,5 milliós ártól. A Smart kabrió is kapható, ám egymillió forinttal magasabb induló árral.
A Ford standon még a „régi” Focus volt látható, bár már hazánkban is megrendelhetők a ráncfelvarrott változatok. A Mondeo ST 220 kombi, a márka zászlóshajója, hazánkba is megérkezett, hatalmas karosszériával és 220 lóerős teljesítménnyel. Kicsiknek és nagyoknak egyaránt kellemes perceket okozott a Ford Focust formázó kisautókba épített számítógépes játék, mellyel kockázat nélkül tehettük próbára vezetési tudásunkat egy raliautó volánja mögött.
A Ford külső standján felvonultatták az értékesítési statisztikák első helyére visszatérő új Ford Transitokat, és a haszonjármű harci díszben pompázó, megerősített változata, a Transit WRC is megtekinthető volt.
A Peugeot két tanulmánykombija, a 206 és 307 SW nem érkezett el hazánkba, ám három korábbi tanulmányautó pótolta ezeket. A magyar ralibajnok 206 WRC-jét is megtekinthettük. Az Opel standon érdekesen oldották meg a személyautók és a haszonjárművek szétválasztását, a két rész között srégen egy pihenő övezetet alakítottak ki. Az Opel személyautói közt fő helyen a Frankfurtban bemutatott Signum2 tanulmányautó szerepelt, amely bizonyos mértékben az új Vectra előfutárának tekinthető. Az Opel haszonjárművek közt természetesen az új Opel Combo volt a főszereplő, melynek világpremierjét a Budapesti Autószalonon tartották.
A Honda Magyarországra is elhozta legújabb kisautóját, a Honda Jazzt, amely nagy piaci sikerhez vezetheti a japán gyárat. A kisautót egyterűs felépítése nagy belsőhöz segíti, míg hossza nem nagyobb a kategória átlagánál. A Honda Civic legújabb generációját is láthattuk a szalonon, még a legerősebb háromajtós Civic Type-R-be is beülhettünk.
A Mitsubishi is megmutatta Magyarországon egyik legerősebb autóját, a Lancer Evo VII-est, amely már a rali világbajnokságon is bemutatkozott.
A Toyota standon kiállították a Camry legújabb generációját, és az Avensis egyterű változatát, az Avensis Versót is, mely a Toyota Picnic utódjának tekinthető. Új márkát is avatott a magyar piacon a japán gyár, mivel az eddig hazánkban nem kapható Lexusok forgalmazását még idén megkezdi a Toyota. A Lexus IS 200, GS 300, és LS 430 lesz kapható év végétől, míg a legújabb RX 300-as terepjáró is hamarosan megérkezik.
A Volvo a Cross Country egy speciálisan felszerelt változatával, az Ocean Race Edition egyik képviselőjével és egy speciálisan kialakított Volvos S60-assal büszkélkedett a szalonon, az új D5-ös dízelmotorral felszerelt S80-as mellett.
A másik svéd gyártó, a Saab a nyár közepén megújult 9-5-ösöket tette a kirakatba, melyek már egy modern dízelmotorral is megrendelhetőek.
A többi importőrtől kicsit félrevonulva állította fel standját az indiai Tata, és kis területet bérelt a Hyundai is. Utóbbinál a közönségcsalogató akciós modellek domináltak.