Jövőre új márkanév létrehozását tervezi a Toyota, mely márkanév alatt főként a fiatal vásárlókat célba vevő autókat gyártanák. 10 évvel ezelőtt már sikeresen hozott létre új márkanevet a Toyota, amikor is luxusautóihoz a Lexus márkanevet találták ki. Most sem lát más megoldást a Toyota ahhoz, hogy a fiatalok körében is teljesen ki tudják aknázni a japán autógyártó sikerességét.
Az új márkanév bevezetéséhez azonban modern kori taktikát választ a Toyota, mivel az új autókat csak az interneten keresztül lehet majd megvásárolni. Ez természetesen jótékony hatással van a költségekre is, mivel nem kell új márkakereskedői hálózatot felépíteni, mint ahogy azt tették 10 évvel ezelőtt a Lexus esetén. Az új márkájú autók szervizelését és az autók átadását a már meglévő Toyota illetve Lexus kereskedések végeznék.
A Toyota internetes stratégiájának jó lendületet adott, hogy a már hazánkban is forgalmazott hibridautó, a Toyota Prius megrendelése csak az interneten keresztül volt lehetséges Amerikában. A tömegmodellekhez képes kis darabszámban értékesített hibridautó rendelésének véglegesítését, a fizetést és az autó átvételét a Toyota kereskedésekben intézték.
A Prius internetes eladásainak tapasztalatai alapján a Toyotánál úgy látják, hogy az új márkanevű autók értékesítése még sikeresebb lehet, mert az internet főleg a fiatalok körében népszerű, és sokkal könnyedebben is mozognak egy általuk jobban ismert „virtuális világban”.
Az elmúlt években számos olyan modellt mutatott be a Toyota, amellyel főként a fiatalabbakat vették célba, ám az új autók csak mérsékelt sikerrel jártak. A Toyota amerikai értékesítési igazgatója, Jim Press szerint több lehetőség lenne ezekben az autókban. A Toyota Echo (Yaris), az MR2 és a Celica eladásai is több mint 10 százalékkal estek vissza idén Amerikában. A japán gyár eladásai ebben a kategóriában sokkal kisebbek, mint a konkurens márkáknak, vagy a Toyota más modelljeinek.
Felmérések szerint a fiataloknak olyan autóra van szükségek, amiben óriási a hely, könnyedén variálható, akár több szörfdeszka is elfér benne, vagy akár egy teljes hoki csapat, és még sportosan is néz ki A Toyota ígéretei szerint fél vagy egy éven belül részletesen ismerteti majd stratégiáját, közzé teszik az új márkanevet és az új autókat is.
Egyes szakértők szerint kézen fekvő lenne, ha az új márkanév alatt az Európában Toyota Yaris, Japánban Toyota Vitz néven készülő kisautó módosított változatát, illetve a hamarosan megjelenő Toyota Corolla egyterű változatának forgalmazását kezdenék meg. Sokkal valószínűbb azonban, hogy a legkorábban 2002 közepén legkésőbb 2003-elején debütáló új márkanév alatt teljesen új autók fognak megjelenni.