A szervezők jó pályát akartak építeni, volt munkagép is rendesen, de a tarló fölső, fagyos rétegét lekotorva a laza talajban iszonyú nyomvályúk keletkeztek. Ebben percenként elakadt egy-egy autó, volt munkája a két traktornak. Nem is kellett volna olyan messzire menniük, mert így hosszadalmas volt, mire kiszabadították a pórul járt versenyzőket. Ez a visszatérő motívum vontatottá tette a versenyt, főleg amikor egyszerre két autó vesztegelt a homokfalon, ezért az odaérkező versenyző is megállni kényszerült. Főleg a kétüteműek szenvedtek, hiszen a legbikább A-s Trabik is gyengének bizonyultak ezen a terepen.
Kilenc órától már lehetett zúgatni az edző köröket, sok autó meg is sínylette a bemelegítést. A parkolóban így elég nagy volt a sürgés-forgás, szerszámok, alkatrészek jártak egyik kézből a másikba. Fél oldalra borított Ladán kuplungcsere, leszakadt kartervédő rögzítése, gyertya-, kerékcsere, – hogy csak egy párat említsek. A verseny tizenegykor kezdődött és két futamból állt. Az autótizedelő pálya ellenére rengeteg nevező vágott neki a küzdelemnek, és nézőkben, szimpatizálókban sem volt hiány. „Komálósok” egész tábora szerveződött egy-egy verda köré. A kényszerszünetek jó alkalmat adtak a régi versenyek, emlékezetes balhék kibeszélésére.
Fél öt körül ért célba az utolsó autó, eljött az értékelés ideje. A szervezők a már megszokott kategóriákban hirdettek eredményt, megköszönve a pilóták kitartását és türelmét a rossz pályaminőség miatt.
Összefoglalva ez a nap jó volt arra, hogy újból találkozzunk az ismerős arcokkal, sztorikat meséljünk és a mesterek beavassanak a garázstitkokba.
De már nem kell soká várnunk a kiskunlacházi és a szabadszállási derbik első futamaira.
A lacházi verseny időpontja február 16-a, míg Szálláson március 16-17-én zúgathatnak az autósport szerelmesei.