Már nem tanulmány a Ford Fusion
Tavaly szeptemberben a Ford Fiestával egyszerre debütált az új Ford kisautó padlólemezére épülő tanulmányautó, a Ford Fusion Concept. Akkor úgy nyilatkoztak a Fordnál, hogy a városi egyterű megvalósítása a közeljövőben még nincs napirenden. A Genfi Autószalon előtti hetekben azonban már megjelentek a kész Fusion első fotói, a szalonon pedig már közelről is megcsodálhattuk a szériagyártás előtt álló autót.

A Ford szerint a Fusion a válasz a modern városlakók előtt álló kihívásokra. Hossza és szélessége ugyanis alig nagyobb, mint a Fiestáé, hogy könnyen lehessen vele parkolni, csomagtere viszont képes mindent elnyelni, ami a szabadidő aktív eltöltéséhez szükséges.

2488 mm a Fusion tengelytávja, amivel akár az alsó középkategóriában is helyt tudna állni. Ebből adódóan igen nagy az autó utastere, még három nyúlánk felnőtt is elfér a hátsó üléssorban. A csomagtér nem kiugróan nagy, 337 literes, de rakodópereme alacsonyan van és az ülések előrehajtogatásával tovább növelhető a raktér. Praktikus eleme az átrendezhetőségnek az anyósülés, melynek támlája vízszintesen előre dönthető, ülőlapja alatt pedig nagyméretű rekesz található.

A Fusion három motorral választható, 1,4 és 1,6 literes benzinessel, illetve 1,4 literes dízellel. Utóbbi a 68 lóerős, a Ford és a PSA közös fejlesztésében készülő közös nyomócsöves dízelmotor.

A Ford Fusion Európa legtöbb országába még idén megérkezik, ám hazánkban sem kell soká várni a bevezetésre. Magyarországon a jövő év elején jelenhet meg az autó.