Szabadszállási nyitófutam

Már most is igen népszerű, az ország minden részéből érkeztek indulók, Pécsről és Debrecenből éppúgy, mint Kecskemétről. A legtöbb indulót mégis a lelkes, autósport kedvelő helyiek, és a Budapest és környéki versenyzők teszik ki. A növekvő népszerűséget mutatja az is, hogy míg a tavalyi utolsó versenyen, október 23-án az indulók száma hetven körül volt, most alulról súrolta a százat. Kinőtte tehát magát ez a kis verseny, ki emlékszik már arra, hogy a legelsőn csak huszon-egynéhány nevező volt (amiből öten a szervezőkhöz tartoztak).

S hogy mért szeretik? Nehéz összefoglalni. Aki olvasta az elmúlt versenyekről szóló cikkeket, az talán sejti. Aki már volt lenn Szabadszálláson, az pedig tudja. A versenyzők szempontjából kedvezőek a feltételek, az átlag szlalomhoz szokott autós pozitívan csalódik. A verseny két napos, így a szombat mindig rendelkezésre áll a gyakorolni vágyók számára. Aki a külön edzőnapon nem próbálja ki a pályát, az vasárnap reggel még megteheti.

A D’Evil Team tagjai hálásak lehetnek a helyieknek, akik a versenyből háromnapos népünnepélyt varázsoltak, és segítik a szervezők munkáját is. Versenyről versenyre egyre több szabadszállási vállalkozó áll szponzorként a rendezvény mellé. Minden van, mi szem-szájnak ingere. A versenyzők a nevezéskor ebédjegyet kapnak, amit beválthatnak a helyben, bográcsban készült marha-, vagy birkapörköltre. A két futam közti ebédszünetben motoros bemutatót is láthatott a közönség. Mint az már megszokott, a pálya mellett ott áll a mentőautó, a tűzoltó és a pályakarbantartó-autó is. Mivel a verseny területe igen nagy, korszerű hangosításra is szükség van (kellett termelni az áramot rendesen).

A pálya jó minőségű föld, hasonló a rali-crossban megszokottakhoz. Nagy előnye, hogy a hossza viszont nem a Pesten megszokott 45 másodperc, jobb esetben másfél perc. Itt a leggyorsabb autónak is szüksége van két és fél percre a pálya teljesítésére. Emellett a nyomvonal sehol sem keresztezi egymást, így egyszerre három autó is haladhat a pályán, megtartva a verseny lendületességét és gördülékenységét. Igaz az elején elég nehézkesen álltak rajthoz a versenyzők, a szervezők által beígért tíz másodperc büntető azonban megtette hatását, ugyanis a továbbiakban már nem késett autó a rajtnál. Így a száz induló, a két-három perces menetidő és a két futam ellenére sem esteledett be a verseny végére.

Sőt, ezúttal még egy „csúcsfutamra” is sor került, ami a leggyorsabb 10 induló versenyen kívüli megmérettetését jelentette. Az ez alatt eltelt idő elég volt arra, hogy az utolsó rajtoló célba érkezése után a fotocellás időmérés eredményeit a számítógép segítségével összesítsék, az okleveleket és emléklapokat megírják, a kupákat kifényesítsék, és a háromliteres pezsgőt jól fölrázzák, hogy örömet szerezzenek az abszolút nyertesnek. Aki március 17-én nem volt más, mint Orosz Tamás a fekete XR2-es Fiestával.

Most is, mint mindig a két körből állt a futam. Tizenegy kategóriában hirdettek eredményt, N1-4; A1-4; Női, Gyerek, Abszolút. Ezen kívül a Proex-Kupában is kiosztották a díjakat. A leggyorsabbak Orosz Tamás, Dicsa Tibor és Sárközy Attila lettek. A kategóriák nyertesei pedig Adonyi Márton, Farkas Zoltán, Tarrósi Péter, aki a gyerekkategória versenyzőjeként a hetedik legjobb eredményt érte el a mezőnyben, Kecskés Roland, Tokodi Imre, Sallai József, Papp Gergely, Oroszi Andrea, aki a női kategória legjobbja volt.

A mostani versenyen, ellentétben az eddigiekkel nem volt borulás, senkinek sem sikerült tetőre raknia az autóját. A közönség is fegyelmezetten viselkedett, nem kellett percenként a kordon mögé tessékelni őket. A pályán kívüli száguldozás, erőfitoktatás azonnali kizárást vont maga után, erre szükség is volt a problémamentes lebonyolításhoz. Összességében teljesen jól sikerült a rendezvény, az idő is kegyes volt az autósport szerelmeseihez.

Aki kíváncsi egy jó hangulatú, vidéki autóversenyre, jöjjön el a következőre április 27-28-án Szabadszállásra.


Az eredménylista:

IDŐ NÉV RSZ KATEGÓRIA AUTÓ
2:20,0 Orosz Tamás 70 N3 Ford Fiesta XR2i
2:20,4 Dicsa Tibor 113 Licence Peugeot 205
2:21,7 Sárközy Attila 108 A4 Seat Ibiza
2:21,7 Rimár Tamás 114 Licence Peugeot 205
2:23,5 Adonyi Márton 45 A2 Lada Samara
2:23,7 Farkas Zoltán 78 N4 VW Golf TD
2:24,5 Tarrósi Péter 5 GY VW Scirocco
2:24,5 Csernyik Zsolt 116 Licence Peugeot 205 GTI
2:24,6 Gönczöl Péter 112 Licence Peugeot 205 GTI
2:25,0 Kecskés Roland 83 A3 LADA
2:25,1 Szántó Attila 66 N3 Toyota Corolla GT
2:25,3 Domokos Csaba 109 A4 LADA Turbo
2:25,5 Tokodi Imre 40 A1 Trabant
2:26,0 Kancsár Dániel 104 A3 Ford Escort XR3i
2:26,3 Csaplár Csaba 51 A2 VW Polo
2:26,7 Deáki Viktor 105 A4 BMW 320i
2:27,0 Jakab Károly 62 N4 Opel Vectra
2:27,1 Hoffer György 71 N3 Peugeot 205 GTI
2:27,2 Németh Zsolt 106 A4 Peugeot 205 GTI
2:28,3 Lipóth Zoltán 103 A3 Honda CRX
2:28,5 Sallai József 22 N2 VW Golf
2:28,5 Tarrósi Imre 98 A3 VW Scirocco
2:29,0 Szabó Balázs 100 A3 Fiat Tipo
2:30,0 Sallai Zsolt 39 N2 VW Golf
2:30,0 Pataki Gyula 107 N4 BMW 320
2:30,3 Baky Balázs 89 A3 Fiat Ritmo
2:31,1 Szabó József 91 A3 Fiat Tipo
2:31,3 Benics Imre 72 N3 Lada
2:31,5 Oroszi Andrea 1 Női Peugeot 205 GTI
2:32,2 Pipoly László 92 A3 VW Golf
2:32,4 Dori József 56 A2 VW Polo
2:32,5 Sárközi Attila 97 A3 VW-Honda
2:32,9 Toldi Tamás 68 N3 Lada
2:33,3 Horváth Krisztián 26 N2 Skoda 105
2:33,6 Papp Gergely 13 N1 Trabant
2:34,4 Barczel Sándor 19 N2 Lada
2:34,5 Szabó Bálint 47 A2 Lada
2:34,6 Szegedi Máté 21 N2 Toyota Tercel
2:34,7 Sipos Lukács 94 A3 Lada
2:34,7 Györe Sándor 99 A3 Lada
2:34,8 Csupor András 55 A2 Fiat Ritmo
2:35,0 Klinger Gábor 52 A2 Lada
2:35,2 Tóth Sándor 46 A2 Lada
2:35,4 Rózsa András 96 A3 Lada
2:35,5 Vékony Norbert 25 N2 Wartburg
2:35,6 Huszár Károly 27 N2 Fiat Uno
2:35,8 Horváth Csaba 20 N2 Lada
2:35,8 Cserna László 86 A3 Lada
2:36,1 Cserkó Róbert 90 A3 Lada
2:36,3 Hogyor Gergő 48 A2 Lada
2:36,5 Szegedi János 18 N2 Toyota Tercel
2:37,0 Korcz Gábor 38 N2 Lada
2:37,0 Papp Zsigmond 101 A3 VW
2:37,1 Deák Imre 42 A1 Trabant
2:37,2 Kovács Sándor 85 A3 Lada
2:37,8 Nánai Tamás 14 N1 Trabant
2:38,0 Koch Imre 33 N2 Mitsubishi Colt
2:38,0 Sipos Lajos 63 N3 Ford Escort XR3i
2:38,1 Bosnyák István 95 A3 Lada
2:38,2 Magda Zsoltné 7 Női VW
2:38,4 Fenyvesi János 41 A1 Trabant
2:38,6 Nagy Krisztián 30 N2 Skoda 120L
2:39,0 Nánai Attila 11 N1 Trabant
2:39,0 Bobák Ferenc 49 A2 Lada
2:39,0 Nagy István 87 A3 Lada
2:39,5 Szomor László 65 N3 Mitsubishi Colt
2:39,6 Dudás Zoltán 28 N2 Lada
2:39,8 Váradi Gábor 50 A2 Lada
2:40,1 Czampa János 69 N3 Mitsubishi Colt
2:40,2 Török Mária 2 Női VW
2:40,8 Bak Nándor 76 N3 Mitsubishi Colt
2:42,9 Murár János 75 N3 Ford
2:43,2 Jakab Jenő 24 N2 Lada
2:43,3 Jakab István 32 N2 Lada
2:43,6 Boldog István 53 A2 Lada
2:44,0 Pék Gábor 84 A3 Lada
2:44,0 Kalmár Imre 93 A3 Lada
2:48,1 Szegedi Nóra 6 Női Toyota Tercel
2:49,8 Faragó István 15 N1 Trabant
2:50,7 Szabó Tibor 12 N1 Trabant
2:54,6 Németh Kálmán 31 N2 Skoda 120L
2:56,7 Fejes Szilvia 3 Női Trabant
2:56,7 Fogarasi Alex 54 A2 Lada
3:13,1 Kiss Zoltán 77 N4 Lancia
3:22,4 Nagy Tamás 4 GY Fiat
3:30,3 Pencz Tamás 88 A3 Lada
3:39,0 Sallai István 8 GY Fiat Ritmo