A kisebb egyterű a VW Sharant, a nagyobb pedig a Caravelle-t váltaná le. Az utóbbi főként Amerikában aratna sikert, a kisebb autót pedig az európai piacra szánják. Az egyterű azt a padlólemezt használja majd, amelyikre a Volkswagen és a Porsche közös terepjárója a Touareg illetve a Cayenne épül.
Ez azonban azt is jelentené, amit már korábban is tudni lehetett, hogy néhány éven belül véget ér a Volkswagen és a Ford együttműködése a közös egyterű gyártása terén. Jelenleg a Volkswagen Sharan és a Ford Galaxy szinte teljesen azonos és a Seat is erre a padlólemezre építi egyterűjét, az Alhambrát. Gyár közeli információink szerint az Alhambra utódjának léte is kérdéses, mivel a sportos márkaképzetbe egy nagy buszlimuzin nem igazán fér bele. Logikusnak tűnne, hogy egy kisebb Seat egyterű pótolja majd az Alhambrát, amire van is esély.