Piëch az egyliteres autóval április 14-én reggel 9-kor indult a VW székhelyéről, Wolfsburgból. A leköszönő elnök 230 kilométeres utat tett meg a tanulmányautóval Wolfsburg és Hamburg között. Eközben az autó 6,1 literes tankjából mindösszesen 2,1 liter gázolaj fogyott el, így az egyliteres VW átlagfogyasztása a rossz idő ellenére szenzációs 0,89 liter/100 kilométer volt. Az utat három óra alatt tette meg Piëch, így az átlagsebesség 75 km/óra volt.
A tanulmányautó normál-kisautós 3,65 méteres hosszal rendelkezik, ám szélessége csak 1,25 méter, magassága pedig alig egy méter. A szénszálas karosszériát nem fényezték, hogy ezzel is csökkentsék az autó súlyát. Az Audi A2-höz hasonlóan space-frame építési módot követő autó rácsszerkezete nem alumíniumból, hanem magnéziumból készítették, mivel az még könnyebb.
A rekordfogyasztású kisautóba sportautókhoz hasonlóan középre szerelik az egyhengeres (!!!) dízelmotort. A hátsó tengely elé szerelt motorhoz automatizált kézi váltó csatlakozik. A henger, vagyis a motor térfogata 0,3 liter, teljesítménye 8,5 lóerő. A csekély teljesítmény ellenére a menetteljesítmények elfogadhatók, mivel a könnyű építés miatt csak 290 kilós az autó. A teljesen alumínium futóműves kocsi 16 colos kerekeken gördül. A parányi utastérben két ember fér el, egymás mögött.
A súlytakarékosság ellenére a biztonsági felszereltségen nem spóroltak. Blokkolásgátlót és elektronikus menetstabilizálót is szereltek az autóba, a kormány pedig légzsákot rejt.